CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

SECUESTRADOS (Miguel Ángel Vivas)

Una familia benestant es trasllada a un barri de luxe. La primera nit que passen a casa tres encaputxats entren a casa amb la intenció de robar-li tants diners com puguin, però un d’ells vol veure córrer la sang. Aquest és l’argument d’aquesta pel·lícula plena de tensió i violència que, si no vaig mal encaminat, acabarà convertint-se en film de culte.

Qui vegi el tràiler segur que li recordarà a “Funny games” de Michael Haneke i estaran en el cert, en part. La comparació és inevitable, tot i que els seu director diu que no es va inspirar gens en el brutal film de Haneke. Però les diferències també són considerables. Mentre els segrestadors de “Funny games” són una parella de psicòpates de classe alta, pausats, intel·ligents i, en aparença, formals, el trio encaputxat d’aquesta són més bruts, desesperats i extremadament violents. La pel·lícula comença amb un pròleg brutal que defineix clarament els principis del film, a mitja pel·lícula sembla que perd intensitat, però la recupera (i la supera) en l’últim acte; els últims cinc minuts de film (trepidants i violentíssims) són els que faran d’aquest llargmetratge un film de culte; no deixaran a ningú indiferent.

Visualment, el film és excel·lent. L’acció està rodada a temps real i amb 12 únics plans. Això vol dir que només hi han 11 talls en tota la pel·lícula. 12 enormes i llargs plans-seqüència planificats a la perfecció i entrellaçats al mil·límetre, jugant amb les dobles pantalles i seguint en tot moment els diferents personatges. Per aquells que no l’heu vist, estigueu atents al moment del retrobament entre el pare i la filla (una seqüència que va arrencar els aplaudiments dels espectadors de l’Auditori del festival de Sitges) La interpretació és genial, Fernando Cayo està molt bé, però sobretot la de Manuela Vellés, que és capaç de transmetre tota la desesperació que viu tota la familia. Una pel·lícula que, sens dubte, mereix estar entre les candidates a emportar-se el premi a la millor pel·lícula.

Advertisements

13 octubre 2010 - Posted by | drama, terror | , , ,

8 comentaris »

  1. Arqueòleg, ja pots començar a criticar la meva crítica!! jajaja

    Comentari per Crític de cine | 13 octubre 2010 | Respon

  2. ATENCIÓ SPOILERS!

    -La peli té pretensions de ser Funny games, peró no té ni un 1% de la maldat de Haneke. Quina por o angoixa poden fer uns segrestadors que es limiten a bufetejar i despentinar a les seves víctimes???

    -La introducció no està lligada en cap moment amb la trama, queda penjada com un pernil.

    -Racisme: els segrestadors son albanesos (calia??) i l’únic espanyol és el que aconsegueix fugir. Tot plegat semblava un espot del PP de Badalona, o dels venedors d’alarmes de seguretat!

    -La interpretació dels segrestats es pèssima amb avarícia i sobreactuada fins a l’extenuació. Perqué criden tant si tan sols els han despentinat??

    -Els moments de violència gore son tan suaus i nyonyos que quasi sembla que hagin de demanar disculpes a les víctimes! Mira Dream Home: aixó és el que hauria d’haver estat Secuestrados!

    -El comportament del segrestador al banc i de l’home és incoherent totalment. Si han d’esperar fins al dia següent per treure tots els diners, a que van al caixer? Perqué deixa viu al segrestador al cotxe?

    -La nena és tan pija i pàmfila que em donaven ganes de violar-la fins i tot a mi!

    En fi, a veure si s’emporta cap premi… jo espero que NOOO!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 13 octubre 2010 | Respon

    • – Com dic al post, el film de Haneke és més psicopàtic mentre en aquest regna el caos i la violència.

      – Et dono la raó amb el començament. El trobo genial, però vaig sortir amb el gran dubte de “què significa? qui és aquells tio?”

      – Si la pel·lícula ha rebut subvencions d’alguna empresa d’alarmes, no ho sé, però veure-hi racisme. Crec que se’ns ha exposat un cas força verídic i que s’ha donat sovint en el nostre país. A més, no trobo que generalitzi sobre els albanesos i, de fet, no hi ha cap comentari racista al respecte. Crec que, de fet, malgrat l’accent, no s’arriba a dir la procedència dels segrestadors.

      – A mi, Manuela Vellés em va encantar. Al film de Haneke, durant els moments més tensos i violents, la reacció de la familia és semblant.

      – Si comencem a comparar, (i més amb “Dream Home”) segur que fins i tot “Bad Taste” es queda curta pel que a gore es refereix.

      – Potser és incoherent el troç del banc, però alguna excusa habien de buscar per mantenir al pare fora de casa una bona estona. El fet d’haver-se d’esperar al dia següent per treure més diners ho decideix el segrestador després que el truquin els de la casa per explicar-li què ha passat. A mi em va semblar com si estigués improvisant sobre la marxa.

      – Això de violar a la filla m’ha fet gràcia, ho reconec. jaja.

      – Al contrari que tu, jo sí espero que s’emporti algun premi, i dels importants. S’ho mereix.

      Comentari per Crític de cine | 13 octubre 2010 | Respon

      • Si que es diu si! I de fet hi ha un comentari per part del guàrdia de seguretat quan entra a la casa en plan “Ui si que has prosperat per ser albanès, no?”

        En fi, he vist episodis de “Espejo Público” bastant més esfereïdors, ejeje
        Tornes aquest finde? Per les maratons sempre queden entrades!

        Comentari per Arqueòleg Glamurós | 13 octubre 2010

      • És veritat, tens raó, no m’enrecordava.

        M’agradaria tornar, sobretot dissabte, que s’estrena “Herois” (encara que crec que no es popt dir que sigui fantàstica ni de terror) i “Déjame entrar” tot i que no sé si queden entrades. El que passa és que em coincideix amb sortides amb la colla de diables. Encara estic indecís.

        Comentari per Crític de cine | 13 octubre 2010

  3. La història potser no m’interessa gaire però crec que ha de ser un exercici cinematogràfic espectacular, no?????

    Comentari per bargalloneta | 13 octubre 2010 | Respon

  4. No hi puc posar més llenya al foc perquè no he vist la pel•lícula.

    Com pot ser que diferiu tant en el que enteneu per violència, por, gore…?

    És un tema de pell? de sensibilitat? d’estar més o menys embotits de l’esperit Sitges?

    En tot cas, m’heu despertat la curiositat per veure la peli.

    Comentari per Tomàs | 13 octubre 2010 | Respon

  5. Bargalloneta, ho és. Gravar una pel·lícula en només 12 plans i que quedi bé és tota una fita. A Sitges també s’ha presentat “La casa muda” (no la he vist encara) i segons he llegit, és una pel·lícula de terror gravada amb una càmara fotogràfica i UN únic pla. Imaginat-ho, un pla-seqüència de 73 minuts!!! Espero veure-la aviat.

    Tomàs, sempre dic que per a gustos, colors. Aquesta pel·lícula n’és un cas. Depén molt de la perspectiva amb què la miris i, sobretot, de les preferències de cadascú. Una pel·lícula que a mi em pot semblar dolenta a algú li pot semblar una obra d’art. Això va com va. La única forma d’entendre-ho és mirant la pel·lícula i opinant-ne tu mateix.

    Comentari per Crític de cine | 13 octubre 2010 | Respon


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: