CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LA INVENCIÓN DE HUGO (Martin Scorsese)

La setmana que el meu bloc arriba a les 8000 visites (sé que són molt poques per alguns de vosaltres, però per mi és tota una fita), el director del festival de Sitges, Àngel Sala, és exculpat dels delictes dels quals era acusat per haver projectat ‘A serbian film’ al festival i s’estrena la última i esperadíssima pel·lícula d’Scorsese (amb la qual arribo als 150 posts). El món funciona.

La incursió d’Scorsese al 3D ens explica la història de Hugo Cabret, un nen orfe que viu a l’estació de Montparnasse a París fent la feina que va aprendre del seu pare i del seu tiet: donar corda als rellotges de l’estació sense que el vigilant se n’adoni. Allà coneixerà un fabricant de joguines que el farà descobrir els orígens del cinema.

A través dels ulls d’Hugo (un jove i convincent Asa Butterfield), anirem descobrint les primeres passes que el cinema va fer en l’inpass dels segles XIX i XX. Des de les primeres projeccions del Cinematògraf dels germans Lumière a la importantíssima figura de George Méliès com a pare dels efectes especials i un dels pioners a dotar d’un sentit narratiu les seves pel·lícules. Ple de referències cinèfiles, com el Robbin Hood de Douglas Fairbanks, la pel·Lícula es converteix en una declaració d’amor al cinema. Una declaració que només podia venir de la mà d’un apassionat al setè art com és Scorsese.

I per mostrar-nos-ho utilitza tot el potencial que ofereix el 3D com no s’havia vist fins el moment. Els que llegiu aquest blog sabreu de la meva reticència cap aquest tipus de màrqueting. Però Scorsese va més enllà de fer veure que objectes punxeguts surten de la pantalla i juga amb els primers plans i amb la profunditat de la imatge d’una manera asombrosa. La magnitud de la biblioteca de les Arts Cinematogràfiques de París, l’amplitud de l’estació de trens i la extraordinària seqüència inicial són alguns dels moments que deixan meravellat l’espectador aconseguint que s’introdueixi dins l’espai que es projecta.

L’únic apunt negatiu que trobo a la pel·lícula és un guió (basat en el llibre de Brian Selznich) una mica pobre, amb un argument que dóna la sensació constant que falten peces. Això, i l’horrorós doblatge de la jove Chloë Grace Moretz. La resta del cast el tanca un gran Ben Kingsley i un irritable Sacha Baron Cohen. Atenció a les petites aparicions de Christopher Lee, Ray Winstone i el petitíssim cameo d’Scorsese.

En definitiva, una pel·lícula tècnicament perfecta que recomano a tots aquells que no els acaba de convéncer el 3D perquè podran descobrir tot el potencial d’aquest recurs. Tot i l’efecte marejant, crec que és impossible treure-li més suc. Bravo per Scorsese!!

Advertisements

25 febrer 2012 - Posted by | aventures, drama, històrica | , , , , , ,

18 comentaris »

  1. Ahir vaig veure una notícia a la TV que paralva d’aquest film i no em creia el que deien de treure el màxim partit al 3d… suposava que era publicitat, però veig que no és aixío. Malgrat tot, deien que així el cinema s’acostava molt al teatre, cosa que dubto en el sentit que un és en directe i l’altre no… però millor no anar donant idees.

    Per cert: El món funcionarà en l’àmbit del setè art perquè pel que fa a la resta…

    Comentari per conjuntbuit | 25 febrer 2012 | Respon

    • No és per fe publicitat. Ho asseguro. Igualment, no veig cap semblança entre el cinema i el teatre.

      Comentari per Crític de cine | 25 febrer 2012 | Respon

  2. 8000 visites? vols dir al mes? que cruel xD

    Bé per Scorsese! li farem un favor i l’anirem a veure

    Comentari per Pons | 25 febrer 2012 | Respon

    • Ja m’agradaria que fossin visites mensuals. Jejeje. Ja veuràs com t’agradarà Pons.

      Comentari per Crític de cine | 25 febrer 2012 | Respon

  3. Quantes fites, 8.000 visites i post 150. Felicitats!!!

    Vaig llegir a la premsa l’exculpació pel tema “A serbian film”, que em va recordar el post que sobre aquesta polèmica pel·lícula vares fer.

    Sembla que aquesta peli té molts elements per no ser-ne una més.

    Comentari per Tomàs | 25 febrer 2012 | Respon

    • Gràcies. L’exculpació de Sala és una gran noticia per a la llibertat d’expressió.
      ‘La invención de Hugo’ està destinada a ser una pel·lícula històrica.

      Comentari per Crític de cine | 25 febrer 2012 | Respon

  4. Enhorabona per la fita!!. Ah, i ja falta menys per arribar a les 8000 següents.

    Comentari per Jordi Albesa | 25 febrer 2012 | Respon

    • Gràcies. Tinc pensat arribar-hi en els propers anys.

      Comentari per Crític de cine | 26 febrer 2012 | Respon

  5. Ei!! Fa molt que no m’hi passo i just arribo en una dia important!!! Jo duc just la meitat de visites!!! I un terç de posts publicats jejjeje. Per si et serveix de consol!

    MOLTES FELICITATS I ÀNIMS PER CONTINUAR!
    SOM NUMBERS ONES DEL TEU BLOG!!!!

    Comentari per aficionatsalssenders | 25 febrer 2012 | Respon

    • Som un exemple que la qualitat d’un blog no està directament relacionada amb el nombre de visites. Jejje. Si no ens tirem flors a nosaltres mateixos, qui ho farà.

      Comentari per Crític de cine | 26 febrer 2012 | Respon

      • En això estic d’acord… potser si fèssim un blog esportiu tindriem moltes més visites.

        Comentari per conjuntbuit | 26 febrer 2012

      • La qual cosa no vol dir que seríem millors que ara. Visca la modèstia!!!! Jejejeje.

        Comentari per Crític de cine | 27 febrer 2012

  6. A mi no em va convèncer. És una bona pel·lícula, amb dos travellings excepcionals, pero de guió pobre, com dius tu. Visualment, impecable. El 3D bo, tot i que aquest sistema no em convenç. Em marejo! Ben Kingsley està bé. La resta compleixen. Per cert, la nena és la de ‘Kick-Ass’. Ha crescut moltíssim. El paper d’en Sacha Cohen, que també és un autòmata, també em va irritar molt. Calia? Crec que l’homenatge d’Scorsese als pioners del cinema és molt maco -concentrat al final- però per arribar-hi necessita dues hores i un munt de casualitats. De fet, crec que es fa un homenatge a ell mateix, perquè se n’ha fet un fart d’intentar recuperar pel·lícules, com “Las zapatillas rojas”. I, tot i que ho sembla, no és una peli per un públic juvenil. El meu fill té 10 anys i, lògicament, de tot l’homenatge no va “pillar” res. Aquesta tarda publicaré el meu post al bloc. ‘Hugo’ + ‘Marylin’. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 27 febrer 2012 | Respon

    • Estic d’acord amb gairebé tota la teva reflexió; però a mi em va valer la pena alguns moments de mareig i desenfocament visual per tal de veure les possibilitats que Scorsese li dóna al 3D. Igualment, em segueix un sistema molt pobrement utilitzat al cinema: la ‘Guerra de las Galaxias’ ara en 3D, per favor, això és un ‘sacacuartos’ que diria algú que conec.
      Crec que és una pel·lícula infantil i juvenil diferent a tot el que hem vist abans. Scorsese no podia fer una pel·lícula infantil convencional. Almenys crec que no es faria pesada per als petits.
      La nena també sortia al remake de ‘Déjame entrar’ i sí, està molt crescuda.
      Espero la teva crítica.

      Comentari per Crític de cine | 27 febrer 2012 | Respon

  7. Tu defençant una pel·lícula en 3D? Uala, ha de ser al·lucinant! 😀 Queda apuntada en la llista (entenc que la posada en escena compensa la fluixetat del guió). Per cert, felicitats pels 150 posts i que en siguin molts més i per les 8000 visites i que en siguin moltíssimes més.

    Comentari per Montse | 27 febrer 2012 | Respon

    • Gràcies. Tens raó, les mancances de guió són completades per la brillantor de la tècnica. Una prova d’això són els Oscars que ha guanyat aquesta passada nit (tot i que de vegades no ens podem fiar dels premis): millors efectes de so, so, direcció artística, efectes visuals i fotografia. Tota una meravella.

      Comentari per Crític de cine | 27 febrer 2012 | Respon

  8. Felicitats per les 8.000 visites!
    I genial la notícia de Serbian Film! Esperem que ara no es carreguin el festival per les retallades!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 29 febrer 2012 | Respon

    • Gràcies, encara que sé que és una minúcia per tu. Això esperem.

      Comentari per Crític de cine | 1 març 2012 | Respon


Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: