CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LA PIEL QUE HABITO (Pedro Almodóvar)

Abans de fer la crítica propiament dita, he de dir que odio al director manxec i a la llarga ombra del seu ego que el persegueix. Després de la gala dels Goya, on no es va treure les ulleres de sol un sol segon, encara m’he refermat més en la meva idea. No obstant, he de dir que el seu últim film m’ha agradat força.

‘La piel que habito’ ens explica la història d’un home atormentat per la pèrdua de la seva dona en un incendi anys enrere. Obsessionat per crear una pell artificial capaç de suportar el foc, utilitza un seguit de recursos materials i humans amb implicacions ètiques més que dubtoses.

Per mi, la pel·lícula no va començar bé ja que comença amb un gran ‘Una pel·lícula de ALMODÓVAR’, com si aquest home no necessités que aperegués el seu nom. Doncs aprengui, senyor fums-pujats, que fins i tot els grans directors inclouen el seu nom en els crèdits; o heu vist mai una pel·lícula que comenci dient ‘Una pel·lícula d’SPIELBERG’?

Però després la cosa millora. El ritme va en augment i a mida que es va desentrallant la trama i es van aclarint els misteris la pel·lícula va guanyant en interés. Els actors estan molt encertats començant per Elena Anaya i Jan Cornet (tots dos guanyadors del Goya a millor actriu i millor actor de repartiment). Antonio Banderas em va agradar molt també i potser s’hagués merescut el premi, tot i que no he vist a Coronado a ‘No habrá paz para los malvados’. També cal destacar el petit paper de Marisa Paredes i Blanca Suárez. Menció especial per a la banda sonora.

En definitiva, no m’acostumen a agradar les pel·lícules d’aquest home, però amb aquesta última ha sapigut trobar un tema, un gènere i un desenvolupment que m’han atret molt. A veure amb què ens surt la propera vegada.

22 Febrer 2012 - Posted by | drama | , , , ,

16 comentaris »

  1. Almodovar és el millor director que ha tingut mai Espanya i de fet, un dels seus millors artistes en general, junt amb Velazquez, Goya, Dalí, Lorca o Gaudí.

    Jo encara el trobo massa modest en comparació a la magnitud del seu talent i em sembla vergonyós que no sigui obligació per llei fer reverències al seu pas, però en fi, de desagraïts l’infern n’és ple!

    He devorat amb fruïció totes les obres que aquesta divinitat terrenal ha tingut en gràcia en revelar a la trista Humanitat i, sens dubte es tracta d’una de les millors!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 22 Febrer 2012 | Respon

    • Esperava que fossis el primer Arqueòleg.. Només coincideixo amb que és una de les seves millors pel·lícules. Superar les altres no és gaire complicat. jeje.

      Comentari per Crític de cine | 22 Febrer 2012 | Respon

  2. No m’en puc estar… aquesta peli és per a mi “La piel que evito”. Vaja, que tampoc és que sigui gaire fan del Almodóvar…

    Comentari per MadeByMiki | 22 Febrer 2012 | Respon

  3. M’interessa cada nova pel.lícula d’Almodóvar, i puc dir que espero amb fruició cada nova estrena. M’agrada com planteja temes que em criden l’atenció, per motius diversos. Aquesta, però, em va costar; vaig sortir del cine pensant que potser l’hauria de veure una seouna segona vegada, cosa que no faig mai, per poder-li trobar les gràcies que en un únic visionat no li vaig saber veure.

    En fi, pa gustos…

    Comentari per Ferran | 22 Febrer 2012 | Respon

    • Mira, una opinió totalment contraria a la meva. T’agrada el director però la pel·lícula no et convenç. Curiós.

      Comentari per Crític de cine | 22 Febrer 2012 | Respon

  4. Hahaha! Ara no sé si m’ha fet més gràcia la teva tírria a l’ego suprem del manxec o la reverència sense reserves de l’Arqueòleg. Bé, en tot cas com que jo em sento en un punt sense determinar entre el parer de l’un i de l’altre, la veuré i ja et diré el què. Els límits entre la ciència i l’ètica és un tema interessant (tot i que pel que he sentit a dir, aquesta pel·lícula no va ben bé d’això perquè el protagonista sobrepassa amb escreix qualsevol límit moral).

    Comentari per Montse | 22 Febrer 2012 | Respon

    • La bioètica no és el tema central de la pel·lícula perquè, bàsicament, no és un tema molt Almodovarià. Ell és més de travestis disfressats i homosexuals latents. Ja em diràs què t’ha semblat.

      Comentari per Crític de cine | 22 Febrer 2012 | Respon

  5. a mi també em cau malament l’almodovar, i les seves pelis no tenen gens de pinta d’agradar-me, però la veritat es que l’unica peli que he vist seva (Volver) em va agradar , però no tinc ganes de veuren més, de moment…

    Comentari per Pons | 22 Febrer 2012 | Respon

    • Doncs si no en tens ganes no la vegis. Jo la vaig veure perquè, sincerament, em venia molt de gust perquè m’esperava que el tema em pugués interessar i la vaig encertar. Veient els comentaris de la gent per Titter després de la gala dels Goya semblava que era l’única persona que odiava el director. Em treus un pes de sobre.

      Comentari per Crític de cine | 22 Febrer 2012 | Respon

  6. Jo sóc d’Almodóvar, cent per cent. I em va encantar! La mateixa setmana vaig llegir ‘Tarántula’ i vaig quedar perplex. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 24 Febrer 2012 | Respon

    • Tú sabràs què fas amb els teus gustes cinèfils. jejeje. La veritat és que he quedatr encuriosit per llegir ‘Tarántula’ des que vaig veure la pel·li. Potser faig un pensament.

      Comentari per Crític de cine | 25 Febrer 2012 | Respon

  7. No ho sé, no sóc d’Almodóbar tampoc i no m’agrada patir…

    Comentari per Reflexionem-hi | 24 Febrer 2012 | Respon

    • No és que sigui de patir, el que passa és que té certs moments…incòmodes.

      Comentari per Crític de cine | 25 Febrer 2012 | Respon

  8. Soc més de l’Almodovar dels principis, malgrat que de la seva filmografia de després també n’he vist alguna que m’ha agradat força. Com a persona (el que em transmet a través de la premsa) no em fa el pes, però com a director en general si que m’agrada.

    Comentari per Tomàs | 25 Febrer 2012 | Respon

    • Estaria bé que separés el director de cinema de la persona en el cas d’Almodóvar, oi? El que passa és que em resulta impossible!!!

      Comentari per Crític de cine | 25 Febrer 2012 | Respon


Deixa un comentari

