CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

SUPER 8 (J. J. Abrams)

Aprofito l’estrena en DVD per comentar una pel·lícula que va quedar pendent durant el llarg temps que el bloc va estar en stand by: ‘Super 8’.

En una petita població dels estats units, un petit grup de joves està disposat a gravar una pel·lícula amb la seva càmera de Super 8. Durant el rodatge, presenciaran un accident de tren que tindrà conseqüències que mai haurien imaginat. De sobte, al poble, comencen a desparèixer coses…i persones. El misteri, l’enigma i les rialles estan assegurades.

J.J.Abrams, de la mà d’Steven Spielberg, ens transporta al món d’E.T’ amb aquesta revisió del clàssic que manté els mateixos ingredients: nens, extraterrestre, humor i el govern ficant els nasos pertot arreu; això sí, fent ús de les últimes tecnologies i afegint un espectacle pirotècnic excepcional. La pel·lícula, a més, és un homenatge a totes aquelles backyard movies amb les que es van iniciar directors com Spielberg, George Lucas o Peter Jackson amb les seves càmeres portàtils.

La pel·lícula funciona senzillament pel repartiment de joves actors, tots ells desconeguts, que han sorprés a tothom amb una actuació impecable (destacant el protagonista Joel Courtney i la germana de Dakota Fanning, Elle Fanning, que aconsegueix arribar-nos al cor), uns tocs d’humor genials i un feeling palpable entre tots ells. L’extraterrestre -no us preocupeu que no us esgarraré res de la pel·lícula- ha estat un dels secrets millors guardats i aquí hi ha la clau perquè la pel·lícula generés tanta expectació. Però per la meva part, trobo que li falta tot el carisma que va obtenir E.T., amb el qual ens identificàvem plenament. La banda sonora, de Michael Giacchino (que ja va treballar amb la sèrie ‘Perdidos’ produida pel mateix Abrams) és magnífica i està a l’alçada de la composició que John Williams va fer per la pel·lícula de l’extraterrestre que volia tornar a ‘su caaaassaaaaa…’

Així que ja sabeu, gran pel·lícula que alguns poden titllar de blockbuster (i no sense raó) però que segur que agradarà als qui agradi la ciència-ficció barrejada amb tocs d’humor i una història molt humana al darrera. Per cert, no us aixequeu de la butaca en començar els títols de crèdit perquè, se’ns dubte, en aquest minuts està la millor part de tot el film. Ja ho veureu.

18 Desembre 2011 - Posted by | ciència-ficció | , , , , , , ,

10 comentaris »

  1. Ups! No l’he vist i ara m’has fet recordar que ho volia fer. Quan hagi “fet els deures” torno a comentar😉

    Comentari per Montse | 18 Desembre 2011 | Respon

  2. Spielberg + JJ Abrams = Peli que s’ha de veure

    Comentari per Pons | 18 Desembre 2011 | Respon

  3. Hola Albertcriticdecine!! Acabo d’arribar a aquest bloc procedent d’ “Aficionats als senders”. Docs aprofito per presentar-te dos blocs que també porto, a més del xinoxano:

    http://lamusicadelpatufet.blogspot.com

    http://estaciodeservei.blogspot.com

    JUna abraçada!!

    ordi Albesa

    Comentari per Jordi Albesa | 18 Desembre 2011 | Respon

  4. Hola! M’extic posant al dia de tots els blocs que segueixo i no dono a l’abast!! Potser t’omplo de comentaris avui, ai!

    Súper 8 em va encantar, és la primera (i de moment última) pel·lícula que he anat a veure sola al cine i em va encantar, molt curiós perquè no suporto E.T., i tothom la compara! Jo també vaig flipar amb la nena, no sabia que era germana de la Dakota… AH! I em sembla que no em vaig esperar a veure les lletres…hauré de reveure-la!

    Parlant de JJAbrams, vaig anar a veure Misión Imposible 4 i em va agradar molt, la primera m’encanta però les següents les vaig trobar avorrides i dolentotes… aquesta té espectacle i humor, i no tens ni un segon per descansar… de fet de tant patir em sembla que el cor em durarà deu anys més, de tant exercici com va fer!!

    Comentari per Reflexionem-hi | 19 Desembre 2011 | Respon

  5. Ja comentaràs Montse!!

    El mateix et dic, Pons. L’has de veure i ja em diràs què t’ha semblat. És una combinació explosiva!!

    Ens anirem seguint Jordi!!

    Ostres Reflexionem-hi, quants dies sense veuret pel món blocaire, però ara que has tornat, veig que ho has fet amb força. jajaja. Tinc pendent anar a veure ‘Misión imposible 4’, suposo que algun dia d’aquests ho faré i ja et comentaré. Potser no et responc els altres comentaris, però et puc assegurar que porto una bona estona llegint-los. jeje. Una abraçada.

    Comentari per Crític de cine | 19 Desembre 2011 | Respon

  6. La tinc pendent. Aquesta mena de pel·lícules m’agraden perquè estan ben fetes i em distreuen i sovint és el que necessito.

    Diversió, distracció i passar una bona estona sense més.

    Comentari per Tomàs | 19 Desembre 2011 | Respon

  7. A mi em va agaradar molt! Ja vaig fer-ne un a crítica tb al meu blog: http://glamboy69.wordpress.com/2011/08/26/super-8-critica-i-reflexions/

    Per cert, ja ha sortit el trailer de “El Hobbit”, desconec si ets gaire fan d’aquest cinema, peró jo l’espero amb candeletes!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 21 Desembre 2011 | Respon

    • Acabo de veure el tràiler i m’he entusiasmat. La trilogia d’El senyor dels anells’ hem va encantar, i sembla que aquesta anirà pel mateix camí. El tràiler està molt guapo, senzill i solemne. Suposo que més endavant començaran a sortir tràilers més espectaculars, però jo hem quedo amb aquest. Llàstima que haguem d’esperar un any sencer per gaudir-la!!!

      Comentari per Crític de cine | 21 Desembre 2011 | Respon

  8. Em va agradar moltíssim. Hi vaig anar amb la meva dona i el nano i ens ho vam passar pipa. A mi em va recordar molt les pelis dels 80! Una abraçada, CRÍTIC DE CINEMA.

    Comentari per jordicine | 22 Desembre 2011 | Respon


Deixa un comentari

