CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

COM ENSINISTRAR UN DRAC (Dean DeBlois / Chris Sanders)

Els vikings sempre han estat enfrontats als dracs, sempre han defensat el seu poblat contra els atacs d’aquests éssers gegants i sempre han gaudit matant-los en els seus espectacles folklòrics. El cap del poblat està molt orgullós de tots els vikings del poblat… de tots, menys del seu fill: un sacall maldestre i sense força que fa malbé tot allò que toca. Un cop de sort porta al petit viking a conèixer un petit drac fins que el viking, fent ús del seu enginy, aconsegueix ensinistrar el drac perquè faci tot el que li demani. A partir d’aquest moment, començarà una croada contra la seva tribu, incloent-hi el seu pare, perquè canviïn els costums i la mentalitat respecte als dracs.

Dreamworks (productora de la saga d’Shrek’) ens ofereix un espectacle d’animació pura i dura amb una història magnífica i emocionant que reflexa la recerca d’un jove per saber qui és i per retrobar l’amor i l’acceptació perduda del seu pare. Sincerament, puc dir que la pel·lícula em va sorprendre molt positivament ja que en un principi no donava un ral per ella, però després de sentir diferents opinions molt bones i alguna recomanació exaltada em vaig decidir a veure-la i, a dia d’avui, encara no m’he enpenedit. Ara la cinta ja es pot trobar en dvd, així que siteniu un videoclub proper, un FNAC o, senzillament, teniu internet a casa, ja podeu gaudir d’una molt bona estona de dibuixos animats.

12 Desembre 2011 - Posted by | acció, animació | ,

8 comentaris »

  1. Jo aquest finde és possible que m’hagi d’empassar Jean Eyre contra la meva voluntat (porto molts films escollint jo i el meu xicot ja m’ha donat un ultimàtum). Igual no és tan terrible, who knows?

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 14 Desembre 2011 | Respon

    • Ja comentaràs, però si et sóc sincer, a mi tampoc em fa massa gràcia. No et pensis que no m’enrecordo que encara he de veure ‘Un metodo peligroso’. Ara mateix vaig força just de temps; ja saps, Pastorets, Pessebre Vivent,… però espero posar-me al dia aquestes vacances de Nadal.

      Comentari per Crític de cine | 14 Desembre 2011 | Respon

  2. No la vaig veure en el seu dia. Recordo que ens vam dividir. El meu nano i la meva dona van anar a veure aquesta i jo una altra. Aviam si puc recuperar-la en dvd. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 15 Desembre 2011 | Respon

  3. D’aquesta mena de pel·lícules el que més m’agrada és el que aconsegueixen fer tècnicament. M’hi fixo molt en els detalls i en les novetats tècniques. Realment des de Pixie and Dixie a quí hi ha un abisme.

    Comentari per Tomàs | 15 Desembre 2011 | Respon

  4. Segur que al teu nano li encantaria, Jordi.

    Ostres Tomàs, crec que jo no estava ni planificat quan Pixie and Dixie!!! Sí que ha canviat l’animació. A mi m’encanta qualsevol pel·lícula que facin així!! No em cansaria mai de veure animació.

    Comentari per Crític de cine | 15 Desembre 2011 | Respon

  5. les pelis d’animació em fan al·lèrgia…

    Comentari per Pons | 17 Desembre 2011 | Respon

  6. Aquests nens es criaran en la lluita, en lluita contra el món i contra molts altres infants que, per a m s mal que b formen part d aquest món.

    Comentari per Jaden Menavusar | 23 Desembre 2011 | Respon

    • Si et refereixes a que la pel·lícula pot comportar actituds violentes en els nens i nenes estic completament en desacord. Jo he crescut amb el referent de Bola de Drac, que és molt més violent que ‘Com ensinistrar al treu drac’ i no m’ha passat res, com a la immensa majoria dels meus companys de generació. A més, la pel·lícula és un manifest de tot el contrari: conèixer els que t’envolten en comptes del ‘primer disparar i després pensar’.

      Comentari per Crític de cine | 24 Desembre 2011 | Respon


Deixa un comentari

