CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

EL GATO CON BOTAS (Chris Miller)

Aquí està l’spin off del carismàtic personatge sorgit d”Shrek 2′ que posava, al mateix temps en imatges, al personatge sorgit de la ment de Charles Perrault; amb un argument que barreja l’origen del gat amb botes i el conte de ‘Jack i els pèsols màgics’ i que presenta nous i variats personatges, incloent-hi un ou(!?)

M’ha semblat una pel·lícula que hauria funcionat molt bé si no tingués els antecedents que té. És a dir, crec que a la pel·lícula no li fa cap favor que la gent entri al cinema amb el record de qualsevol de les cintes d’Shrek. Al menys, és el que m’ha passat a mi. Perquè no lliga que el personatge del gat amb botes, en la pel·lícula que aquí se’ns presenta, sigui un forajit bondadós digne del mateix ‘Zorro’ (curiosament interpretat pel mateix actor/doblador – Antonio Banderas) mentre que quan el vam veure per primera vegada a ‘Shrek 2’ es tractès d’un caçarecompenses i un assassí despiatat. Un altre punt a la seva contra és l’humor ‘adult’, característic de les quatre entregues de l’ogre, que aquí perd força i, tot i tenir bones bromes indirectament pujades de to, no arriba a l’alçada de la saga d’Shrek.

A favor he de dir que la localització de l’acció no podria estar més encertada: un poblet centre-americà envoltat de desert i pols. Això es suma a l’elecció de Salma Hayek com a dobladora de la companya d’aventures del gat amb botes. És tracta, doncs, d’una pel·lícula molt entretinguda per veure en família, però que no passarà a la història del cinema d’animació. Una aventura digne d’aquest personatge que es mereixia una mitologia adequada, tot i que queden oberts alguns dubtes que, potser, resoldran en properes entregues. N’estic segur.

Per cert, no puc sinó treure’m el barret davant el petit homenatge que la pel·lícula fa, entre d’altres, a ‘El club de la lucha’ de David Fincher. Us animo a veure la pel·lícula i mirar d’esbrinar el moment en qüestió. Visca ‘El club de la judia’!

29 Novembre 2011 - Posted by | acció, animació | , ,

8 comentaris »

  1. Típica pel.lícula que, a priori, no té res a veure amb mi… i que me n’aniria a veure ara mateix!

    Comentari per Ferran | 29 Novembre 2011 | Respon

  2. vaig veure Shrek per què sabia de veure, i no em va pas desagradar, però tampoc vaig trobar que fos tan bona, vaig veure la segona part i no la vaig poder acabar… ho sento gat, però quedes descartat

    Comentari per Pons | 29 Novembre 2011 | Respon

  3. Un gat amb accent andalús, un spin-off, crec que passo…

    Comentari per MadeByMiki | 29 Novembre 2011 | Respon

  4. No la descarto, però he vist tantes vegades tooootes les d’Srek que crec que m’he saturat una mica.

    Comentari per Montse | 30 Novembre 2011 | Respon

  5. La cosa és senzilla, si no esteu convençuts, no la veieu, perquè de ben segur que no us agradarà! Si dubteu, només hi ha una forma de treure’s els dubtes de sobre.

    Montse, és força diferent al que et trobes a Shrek (pel bol i pel dolent), així que si no tens cap pla pel cap de setmana, una visita al cinema amb la familia és una bona opció.

    Comentari per Crític de cine | 30 Novembre 2011 | Respon

  6. No pensava anar a veure-la, pero ara potser ho faré. Vaig veure el tràiler i no em va fer el pes. Aviam si vaig a veure-la amb el nano. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 1 Desembre 2011 | Respon

  7. Crec que la veu d’en Banderes em sobra en aquest personatge, però hi ha gent que n’entén més que jo.

    No crec que la vegi. Ara bé, pel que he vist en el spin off, el nivell al que arriba la tècnica ja és una passada.

    Comentari per Tomàs | 1 Desembre 2011 | Respon

  8. Jo crec que al nano li agradarà, Jordi, però no esperis res semblant a Shrek, és l’error que vaig cometre jo.

    Doncs res, Tomàs, una altra serà.

    Comentari per Crític de cine | 4 Desembre 2011 | Respon


Deixa un comentari

