CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

BLINDADO (Nimród Antal)

Amb aquests dies de festa, dinars familiars, obres de teatre, cursets, etc. està sent impossible trobar un moment per anar al cinema, així que no puc actualitzar amb la freqüència que m’agradaria. Així doncs, mentre espero poder anar al cine aquest dijous per veure ‘Los miserables’, us deixo una crítica que vaig escriure força temps enrera i que es va quedar en la solitària i trista llista de ‘Esborranys’. Ja em perdonareu…

De pel·lícules sobre lladres i robatoris n’hi han un munt. Tenim els que surten bé, com pot ser “Ocean’s eleven” o “The italina job”; i els que no surten tant bé com “Lady killers” o “Reservoir dogs”. En aquesta pel·lícula trobem un robatori que promet molt però que es desmunta tant bon un punt un dels lladres decideix fer-se enrere. El pla és senzill, 6 treballadors d’una empresa de seguretat que es dedica al transport de les reserves de diners d’alguns bancs es plantegen fingir un atracament i quedar-se els 42 milions de dolars que transporten. Tot funciona a la perfecció fins que un d’ells s’empenedeix i es tanca en un dels furgons blindats amb la meitat dels diners. La desesperació de la resta de l’equip per aconseguir els diners i evitar ser delatats portarà a un seguit de situacions que posaran en perill a tots els implicats.

La crítica bona de la pel·lícula rau en la capacitat d’Antal per mantenir un molt bon equilibri entre acció i tensió amb un argument que no se’ns fa pesat en cap moment. Entreteniment pur i dur. La crítica negativa cau en com estan de desaprofitats els grans secundaris que hi apareixen. Lawrence Fishburne (“Matrix”), Matt Dillon, Jean Reno, Milo Ventimiglia (de la sèrie “Herois”) i Amaury Nolasco (de la sèria “Prison Break”) interpreten uns personatges plans, gairebé caricaturitzats. L’únic personatge mínimament ben escrit és el del lladre “desertor”, interpretat per Columbus Short. En definitiva. bons actors amb personatges senzills en una pel·lícula molt i molt entretinguda.

26 Desembre 2012 - Posted by | acció | , , ,

6 comentaris »

  1. Una vegada més sobredimensionant la qualitat d’una peli. Que no us enganyi el Critic de Cine, no es una bona peli.

    Comentari per Pons | 26 Desembre 2012 | Respon

    • M’ofens. Jo no enganyo a ningú. Només dono la meva opinió… O potser és que m’estic enganyant a mi mateix…

      Comentari per Crític de cine | 27 Desembre 2012 | Respon

  2. Jo acabo de veure “Daclaración de Guerra” (boníssima de tan senzilla que és) i fa uns dies “Las Sesiones” que em va deixar una mica confós, però que val també bastant la pena!

    PD: Un any més tinc la consulta tarotista al blog, per si hi vols participar!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 26 Desembre 2012 | Respon

    • Me les apunto. Ara vaig de cap a fer les meves consultes tarotistes!!

      Comentari per Crític de cine | 27 Desembre 2012 | Respon

  3. En a mi em va semblar molt entretinguda. Segurament tens raó en dir que es podria haver aprofitar més un el grup de bons actors que hi participen.

    Que tinguis un bon 2013!

    Comentari per Tomàs | 29 Desembre 2012 | Respon

  4. Ui, fa molt bona pinta! Me l’apunto!!! Ja t’he desitjat bon any? (porto un jaleo de visites als blocs,,,aish!)

    Comentari per Reflexionem-hi | 9 gener 2013 | Respon


Deixa un comentari

