CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LA VIDA DE PI (Ang Lee)

Pi, diminutiu de Piscine, és un jove indi que es veu obligat a emigrar cap al Canadà amb el zoo de la seva família a bord d’un vaixell de mercaderies. Però durant el trajecte, el vaixell s’enfonsa i en Pi es queda sol, a la deriva, en una barca compartida amb un perillós i famèlic tigre. ‘La vida de Pi’, basada en el llibre homònim de Yann Martel, ens explica l’extraordinària aventura d’aquest jove i el seu viatge, físic i espiritual.

Amb un estil visual molt peculiar i espectacularment majestuós, ‘La vida de Pi’ és posiciona com una de les favorites per a la propera cerimònia dels Oscars amb un bon guió, una banda sonora sensacional, uns efectes especials sorprenentment realistes (en cap moment ens plantegem que el trigre de bengala està recreat digitalment), una fotografia meravellosa, una interpretació (gairebé un monòleg) del jove Surag Sharma i un final xocant. A estones m’ha semblat una pel·lícula que fàcilment podria haver estat dirigida per Steven Spielberg.

He de dir que la he vist en versió digital, evitant el 3D, però pel que he pogut anar escoltant i llegint, sembla que el 3D està molt ben trobat (el film està gravat amb les mateixes càmeres d’Avatar’) i aconsegueix realment submergir-nos en la pantalla i patir amb el jove Pi. Però també puc dir que, sense veure-la en aquest format, Ang Lee ha aconseguit impactar-me amb aquesta història esglaiadora.

Només una pega li trobo, i és la forta càrrega teològica que impregna tot el film, des del primer minut fin l’últim. Però crec que ho podré passar per alt després de passar dues hores de pur cinema i poesia visual assegut a la butaca. Una de les millors opcions per aquest mes de desembre; tot i que encara està per arribar, d’aquí pocs dies, ‘El Hobbit’.

8 Desembre 2012 - Posted by | aventures, drama | , , ,

13 comentaris »

  1. Oh, què bonica!
    Vas pagar el cinema en festiu???
    Ja ho vaig pensar que et moriries de ganes de veure Hobbit!
    Jo vaig veure la Dàlia negra, per tercera vegada (la primera en anglès no compta) i encara no l’entenc!! A veure si trobo alguna cosa per internet que m’ho expliqui.

    Comentari per aficionatsalssenders | 9 Desembre 2012 | Respon

    • Sí, vaig deixar-me un dineral. Maleït pont i els seus dies festius sense descomptes!!!

      Comentari per Crític de cine | 9 Desembre 2012 | Respon

      • Sort que hi ha hagut pont, aquesta setmana haguès mort en l’intent!

        Comentari per aficionatsalssenders | 9 Desembre 2012

  2. Ui, a mi em fa una mica de pal que sigui un pal de pel·lícula, molt bonica però pallissa…! Passo de tornar a veure “Tigre y dragón”… però he de confessar que “Sentodo y sensibilidad” m’encanta… m’esperaré a veure-la en vídeo i perdré l’espectacularitat? No sé què fer!

    Comentari per Reflexionem-hi | 9 Desembre 2012 | Respon

    • Per cert… EM FA UN PÀNIC EL HOBBIT!!!!!!!! Quantes coses s’ha inventat Peter Jackson per fer tres pel·lícules d’una novel·la més aviat curteta??? No sé si podré aguantar tants sentiments contradictoris un altre cop durant tants anys: voler anar a veure la pel·li, gaudir enormement de l’adaptació visual i tècnica del món de Tolkien…però sortir decebuda per canvis i invents massa heavies per a una fanàtica (subratllat i en negreta) dels llibres de Tolkien.

      Comentari per Reflexionem-hi | 9 Desembre 2012 | Respon

      • Jo m’estic tornant a llegir ‘El Hobbit’ i realment me n’adono que la història és prou llarga però el Tolkien no s’hi entretenia gaire a descriure les situacions ni els embolics. És increïble la de coses que succeeixen en només dues pàgines. Esperem que no ho retoquin gaire.
        A més, hi ha una altra decisió a prendre: veure-la en digital o en 3D amb la nova i espectacular tecnologia de 48 fps?? Jo odio el 3D, però no em vull perdre la primera pel·lícula gravada amb aquesta qualitat.

        Comentari per Crític de cine | 9 Desembre 2012

      • Jo crec que s’ha de veure en 3D…hauré de convèncer el meu xicot, per això, que diu que no cal! L’única pel·lícula que he vist en 3D i valia la pena, per això, va ser Avatar…les altres són un timo!

        Comentari per Reflexionem-hi | 9 Desembre 2012

  3. sense haver vist la peli, ja et dic que passo de la teva crítica positiva i em refiu més la crítica de l’allau

    Comentari per Pons | 9 Desembre 2012 | Respon

    • No li trec part de raó a la crítica de l’allau, sobretot a l’aspecte teològic; però prefereixo quedar-me amb els aspectes positius, que en té uns quants.

      Comentari per Crític de cine | 9 Desembre 2012 | Respon

  4. Una passada. El 3D immillorable. I l’argument, tot i aquest punt de vista moral, també està molt bé. Ja tinc les entrades per anar a beure ‘El Hobbit’ dissabte, en 3D. Una abraçada, Albert.

    Comentari per jordicine | 11 Desembre 2012 | Respon

  5. Pel poc que he vist i per la teva crítica, sembla una pel·lícula interessant i sobretot sorprenent. Potser per això ja val la pena veure-la.

    Comentari per Tomàs | 14 Desembre 2012 | Respon

    • Jo crec que val la pena veure-la i al cinema millor!!!

      Comentari per Crític de cine | 16 Desembre 2012 | Respon


Deixa un comentari

