CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

TOTALL RECALL (Len Wiseman)

El remake de ‘Desafio total’ que va protagonitzar Arnod Scharwzenegger l’any 1990 ens torna a transportar a un futur on el món s’ha tornat pràcticament inhabitable i on els únics dos països que queden (el que seria Anglaterra i Austràlia) estan connectats per una espècies de metro subterrani que creua la Terra. Douglas Quaid és un treballador que viu a la Colònia (Austràlia) i es desplaça cada dia a treballar a la Gran Bretanya atormentat per un somni que es repeteix cada cop que es dorm. Quan es planta a un local especialitzat en implants de memòria descobreix que és en realitat un agent secret i que la seva pressumpta dona té la missió d’assassinar-lo.

He de reconèixer que no he vist la pel·lícula original ni he llegit el relat en el qual està basada la pel·lícula, així que no tenia massa idea del que m’anava a trobar. I puc dir que no estic gens decebut. Potser la història no és massa original avui en dia (segur que al 1990 sí que ho va ser), i és que estem massa acostumats a trobar-nos amb agents secrets que no saben qui són (us enrecordeu d’un tal Bourne?), però igualment es tracta d’una trama bastant entretinguda i ben estructurada.

Els actors estan molt correctes tot i que no en destaca cap per damunt dels altres i no passaran a la història per aquesta pel·lícula. De protagonista Colin Farrell (no puc evitar dir el seu nom i imaginar-me una cabina de telèfons. Que gran és ‘Ultima llamada’!!), acompanyat per les guapíssimes Jessica Biel i Kate Beckinsale; i de secundaris el magnífic Bryan Cranston i el gran Bill Nighy. El millor de tot, les escenes d’acció, que estan molt ben buscades i gravades, en especial la lluita dels ascensors. Si no fos per aquestes, ‘Totall recall’ seria una pel·lícula de ciència-ficció més.

Anuncis

18 Novembre 2012 - Posted by | acció, ciència-ficció, thriller | , , , , ,

8 comentaris »

  1. Gran error mirar abans el remake que l’original, aniràs a parar a l’infern dels cinèfils. Al’original jo li vaig posar un 8! imaginat!

    Comentari per Pons | 18 Novembre 2012 | Resposta

    • Ja ho sé, però tampoc és que em cridés gaire l’atenció ni l’original ni el remake. Sabent la nota que li dones, potser li donaré una oportunitat al Scharwzenegger.

      Comentari per Crític de cine | 20 Novembre 2012 | Resposta

  2. Pssss…a mi l’original ja no em fa el pes…!

    Comentari per Reflexionem-hi | 19 Novembre 2012 | Resposta

    • Doncs suposo que aquesta no t’acabarà de convéncer…

      Comentari per Crític de cine | 20 Novembre 2012 | Resposta

  3. No has vist “Desafio total”? Això és històric: una que tu no i nosaltres sí! A mi em va agradar molt -te la recomano-, però per veure’n el remake em sembla que m’esperaré al videoclub.

    Per cert, d’Austràlia a Gran Bretanya cada dia en metro? Bufa, i jo que creia que els del cinturó metropolità ho tenien malament 😀 😀 😀

    Comentari per Montse | 20 Novembre 2012 | Resposta

    • Si ja és pesat anar amb metro d’Hospitalet fins a Plaça Catalunya…

      Comentari per Crític de cine | 22 Novembre 2012 | Resposta

  4. Vaig veure Dasafio Total i em va semblar una pel·lícula senzillament per passar l’estona. Aquesta nova versió potser serà millor pels actors si els comparem amb els que hi havia a Desagio Total.

    Comentari per Tomàs | 21 Novembre 2012 | Resposta

    • No sé si serà millor, però segur que té més qualitat d’imatge.

      Comentari per Crític de cine | 22 Novembre 2012 | Resposta


Deixa un comentari

