CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

RUBY SPARKS (Jonathan Dayton / Valerie Faris)

Calvin és un escriptor que va escriure un best-seller quan era molt jove. Ara, però, s’enfronta al repte d’escriure un segon llibre que estigui a l’alçada del primer i Calvin està en plena crisi de la ‘pàgina en blanc’. En Calvin rep el suport del seu psicòleg i del seu germà, però no és fins que somnia amb la Ruby que es desperta la inspiració dins seu arrossegat per un enamorament a primera vista. El problema se’l trobarà quan al matí següent, en despertar-se, es trobi la Ruby en persona a la seva cuina.

Moltes raons us podria donar per veure aquesta comèdica romàntica, però les resumiré en tres grans raons. Per començar, l’argument, que tot i no ser extremadament original, aporta una nova visió i un nou concepte a la comèdia d’amor i un nou tractament de la típica història de noi coneix noia. Us adoneu de les possibilitats que ofereix el fet de poder crear la noia de la teva vida? I si no ens agradés quelcom?

Un altre motiu són els directors, que ens regalen una pel·lícula amb un to (i una banda sonora) semblant a la meravellosa ‘Little Mis Sunshine‘. I, coincidint amb aquesta última pel·lícula, l’últim motiu que us dono és el seu protagonista, Paul Dano, que com sempre està magnífic. Creieu-me quan us dic que cal seguir de prop a aquest noi ja que brilla en qualsevol paper que faci, ja sigui d’adolsecent problemàtic a ‘L.I.E.’, de fanàtic religiós a ‘There Will Be Blood‘ (estranyament traduïda com a ‘Pozos de ambición’) o amb petites aparicions com a ‘Looper‘.

Com a apunt negatius potser es podria incloure un cert ensucrament en algunes escenes, però això es contrasta amb bones dosis d’humor i drama.

Així que si us agraden les comèdies subtils i/o les històries romàntiques, aprofiteu per anar al cinema perquè encara està en cartellera, encara que siguin pocs els cinemes que la projectin.

2 Novembre 2012 - Posted by | drama, romàntica | , ,

10 comentaris »

  1. Molt bé, una peli que no em fa por! He vist el tràiler amb so! Em pots afegir un plus a la factura, com a tècnic informàtic a part de la de responsable de màrqueting del meu bloc?

    Comentari per aficionatsalssenders | 2 Novembre 2012 | Respon

    • La factura comença a ser considerable. De moment, com a avançament has de venir a casa a veure cert DVD que et vaig recomanar ahir fins a la sacietat.
      Parlant de ‘Ruby Sparks’, jo crec que tagrafaria.

      Comentari per Crític de cine | 2 Novembre 2012 | Respon

  2. si es clar, ara resulta que jo vaig a veure comèdies romàntiques…

    Comentari per Pons | 2 Novembre 2012 | Respon

    • Sí home, així podràs fer un post sobre films vomitius pel teu gust.

      Comentari per Crític de cine | 2 Novembre 2012 | Respon

  3. Oh, un Pigmalion del segle XXI? L’hauria de veure perquè em sento indentificada amb això de la màquina d’escriure i el full en blanc… tot i que no sé què diria el meu marit si l’endemà hi ha un maromo voltant per casa😀

    Comentari per Montse | 4 Novembre 2012 | Respon

  4. Aaai, quan vaig llegir de què anava vaig pensar d’anar-la a veure, però se’m va oblidar…!

    Comentari per Reflexionem-hi | 5 Novembre 2012 | Respon

    • Segur que encara la trobes a les cartelleres. No perdis l’oportunitat!!

      Comentari per Crític de cine | 6 Novembre 2012 | Respon

  5. Ara em diràs que no has intentat escriure alguna cosa similar i a esperar….!

    Comentari per Tomàs | 9 Novembre 2012 | Respon


Deixa un comentari

