CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

HEADHUNTERS (Morten Tyldum)

Roger Brown és un famós executiu que es guanya la vida de forma extraoficial robant obres d’art i canviant-les per detallades imitacions. La seva última víctima, però, no és el que s’imagina i un cop realitzat el robatori es veurà immers en una persecució constant i en un munt de mentides, traicions i assassinats que el portaran a dubtar de tothom.

Un cop més, i ja van uns quantes, el cinema suec i la seva manera d’explotar el gènere del thriller s’imposa al cinema made in USA. Ho aconsegueix amb una trama ben perfilada, progressivament violenta, plena de sorpreses i positivament gratificant. El thriller suec sembla haver trobat un equilibri perfecte entre l’humor negre, el drama i la violència; i ‘Headhunters’ n’és l’últim exemple. Si encara no esteu convençuts per veure-la, us dirè que les interpretacions d’Aksel Hennie i de Nikolaj Coster-Waldau (el Jaime Lannister de la sèrie ‘Juego de Tronos’) són d’allò més convinçents i encertades.

L’únic punt negatiu que el trobo és la poca distribució que se n’ha fet i, per tant, la poca gent a la que arribarà als cinemes. Tot i així, ha aconseguit ser la novena pel·lícula més vista en el cap de setmana de la seva estrena. Només podem esperar que continui aquest èxit.

4 Setembre 2012 - Posted by | thriller | , , ,

11 comentaris »

  1. A punt vaig estar d’anar a Verdi a veure-la aquest finde aiiixx! La pujada de l’iVA va poder amb mi
    Per cert: has vist el cartell de Sitges? Jo ja tinc en ment les meves preferències!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 4 Setembre 2012 | Respon

    • Mira-la quan tinguis la oportunitat, pujades d’IVA a part. Ja m’entens.
      El cartell de Sitges promet molt. Ja tinc en ment ‘The ABC’s of death’ Encara falta perquè surtin totes les pel·lícules!!

      Comentari per Crític de cine | 4 Setembre 2012 | Respon

  2. aquesta si, aquesta si que la veuré, però no perquè m’hagis convençut tu, no et pensessis pas, deus em guard!

    Comentari per Pons | 4 Setembre 2012 | Respon

    • Ja sabia jo que el meu blog no t’influeix pas.

      Comentari per Crític de cine | 4 Setembre 2012 | Respon

  3. Justament anava a dir que, malgrat que encara no l’he vist, aquesta pel·li podria haver estat a Sitges! La tinc pendent i apuntada, em va agradar el trailer! Em falta estudiar les pel·lis de Sitges…aquest any pels noms no em crida cap l’atenció…recomanacions? són molt de por? jo les intento evitar, i veure altres gèneres!

    Comentari per Lu | 6 Setembre 2012 | Respon

    • Sí que podria estar a Sitges.
      Aniré penjant algunes recomanacions per la propera edició del festival de tant en tant. Atenta, que hi han coses que poden ser molt bones i hi han autèntiques fricades!!!

      Comentari per Crític de cine | 6 Setembre 2012 | Respon

  4. En les de Millennium em va deixar millor gust de boca la versió sueca que la made in USA. Ja està bé que es trenqui el monopoli, oi?

    Comentari per Montse | 7 Setembre 2012 | Respon

    • Estem massa malacostumats a consumir cinema americà. Sembla que des de fa un temps es comença a consumir cinema europeu amb molts bons resultats a taquilla i unes crítiques millors que les pel·lícules USA. El principal impediment per què es promocioni més el cinema europeu són les sales d’exhibició (les multisales, vaja) que només projecten el que ven. Si continuem apostant per cinema més proper, amb el temps, s’acabarà imposant o, si més no, igualant.

      Comentari per Crític de cine | 7 Setembre 2012 | Respon

  5. Aquesta si que miraré d’anar-la a veure. És el tipus de pel·lícula amb la qual passo una bona estona. També fa gràcia que el cinema europeu faci bones pelis d’aquest gènere.

    Comentari per Tomàs | 9 Setembre 2012 | Respon

    • El cinema europeu fa moltes pel·lícules i molt bones. El que passa és que ens arriba una mínima part. Qüestions de màrqueting.
      Crec que ‘Headhunters’ fa per tu.

      Comentari per Crític de cine | 10 Setembre 2012 | Respon

  6. Molt bé! Gràcies per avisar-nos. A veure si la trobo encara, que aquestes em desconecten de la vida qüotidiana i em fan descansar.

    Comentari per Ligoakoma | 20 Setembre 2012 | Respon


Deixa un comentari

