CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

THE AMAZING SPIDERMAN (Marc Webb)

Per segona vegada, a la gran pantalla, ens arriba l’origen d’aquest superheroi de la Marvel, abandonat pels seus pares, criat pels seus tiets i picat per una aranya mutant que li transfereix uns poder sobrehumans. Aquest cop, l’Spiderman s’haurà d’enfrontar al doctor Curt Connors qui, després d’un experiment fallit, es converteix en un llangardaix enorme i una amenaça per a la ciutat de Nova York. A més, Peter Parker s’encararà amb el seu primer amor, la Gwen Stacy, ajudant del doctor Connors i filla del cap de policia de la ciutat que s’encaparra a detenir l’home aranya.

La principal pega de la pel·lícula és la, relativament, recent estrena de la primera cinta d’Spiderman (interpretat per Tobey Maguire). Només fa deu anys des que ens va arribar al cinema la primera part, i cinc anys des de l’última. Per tant, és impossible no fer comparances mentre l’anem veient. Perquè la història inicial és la mateixa: la mort del tiet, la picada de l’aranya, el descobriment dels nous poders,… Però, alhora, aquest és el seu punt fort, ja que, tot i que ja hem vist la història, no se’ns fa gens repetitiva i han aconseguit donar-li un nou sentit a l’heroi en indagar en el seu passat a través de la figura dels seus pares.

Andrew Garfield es posa perfectament en la pell de Peter Parker i és capaç de transmetre totes les inseguretats que Maguire no aconseguia en la ‘seva’ saga. Emma Stone i el genial Rhys Ifans estan sensacionals en els seus papers. Cal tenir en compte que la pel·lícula no es centra especialment en les escenes d’acció; n’hi han uns quantes, però no és el fil de la pel·lícula, sinó que s’entesta a mostrar-nos la personalitat dual de Parker/Spiderman i la seva manera d’enfrontar-se al món que l’envolta. Això produeix que, en algun moment, la pel·lícula es faci un pèl lenta i llarga.

Ja està confirmat que aquesta nova saga constarà de tres pel·lícules, com ens mostren els últims minuts finals del film (que van després dels crèdits, no us aixequeu abans!!), així que haurem d’esperar a veure com evoluciona aquesta nova visió de l’home aranya. Ara que ja la he vista, puc oblidar-me completament d’aquesta i centrar-me en l’estrena d’aquest mes de juliol i, possiblement, de tot l’estiu; la tercera part del Batman de Chritopher Nolan: ‘The Dark Knight Rises’. L’hauré de veure, però, després d’uns dies de vacances. Ens veiem!!

Anuncis

18 Juliol 2012 - Posted by | acció | , , , ,

8 comentaris »

  1. Em sap greu, però no ets la meva crítica de referència pel que fa el Amazing Spiderman, la crítica es aquesta. Pel que fa la peli, tot i no haver-la vist tinc exactament la mateixa opinió que el meu ídol el tipo de la brocha, sempre estem d’acord.

    Comentari per Pons | 18 Juliol 2012 | Resposta

    • He llegit la crítica i t’he de dir que encerta algunes coses i en altres no hi estic d’acord. Però el que és indiscutible és la seva opinió sobre el moment ‘Grúes’!!

      Comentari per Crític de cine | 28 Juliol 2012 | Resposta

  2. Realment arriscat fer una nova pel·lícula si només ha passat una dècada. D’allò… he llegit la paraula “vacances”? Ei, doncs que t’ho passis molt bé! 😀

    Comentari per Montse | 19 Juliol 2012 | Resposta

  3. Bones vacances! Jo la vaig veure dimarts i em va agradar moltíssim. En parlaré dilluns al bloc. La història d’amor dels dos protagonistes és brutal. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 21 Juliol 2012 | Resposta

  4. De vegades sembla que no hi hagi més idees i que s’hagin de repetir algunes històries. Així i tot, si el resultat final és bo, doncs bé però…

    Què t’ho passis molt bé de vacances, en a mi encara em queden uns dies.

    Comentari per Tomàs | 23 Juliol 2012 | Resposta

  5. Bones vacances! Jo he anat a veure la nova de Batman i em vaig avorrir com una ostra! Molta acció i poc argument! Indigna de Nolan

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 24 Juliol 2012 | Resposta

    • Doncs jo encara l’he de veure i, pel que he anat llegint, sembla que les opinions són bastant extremistes: o agrada molt o no agrada gens. Ja veurem…

      Comentari per Crític de cine | 28 Juliol 2012 | Resposta

      • Jo vaig empatitzar moltíssim amb l’arxienemic. Batman em va semblar de patada a la boca

        Comentari per Arqueòleg Glamurós | 29 Juliol 2012


Deixa un comentari

