CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

JUAN DE LOS MUERTOS (Alejandro Brugués)

L’univers del cinema zombi es trasllada a Cuba, on un petit grup de supervivents de la masacre zombi veu un filó per fer diners: matar als ésser estimats d’altres supervivent a canvi d’una petita contribució econòmica.

Des d’un temps ençà, el cinema de zombis ha trobat en l’humor una nova visió efectiva i comercial, demostrant que es pot fer riure i espantar per igual en una mateixa pel·lícula. Però ‘Juan de los muertos’ és un film on espantar, ens espantarem poc. Per contra, tindrem constantment un somriure a la cara. Perquè el director aprofita el cataclisme mundial per fer una reflexió i una crítica de la societat cubana i el seu govern (quan de temps creieu que triguen a culpar als americans de la plaga zombi?)

El cast està ple d’actors desconeguts (amb algun cameo inesperat) però molt i molt correctes; i la música és dinàmica i marxosa tota l’estona. Només li he trobat una pega, i és que l’accent cubà, a vegades, és difícil de comprendre i hi han parts i gags de la pel·lícula que no he acabat d’entendre. Així que si m’ho he passat de conya amb el que he entés, com m’ho hagués passat si hagués entés TOTS els diàlegs?

En definitiva, una bona pel·lícula de terror per riure moltíssim, amb un rerefons molt interessant i alguna sorpresa

6 Juliol 2012 - Posted by | acció, humor, terror | , ,

9 comentaris »

  1. Les pelis de zombis d’humor sempre m’han agradat. Encara que no siguin d’humor, també em solen agradar. Tinc unes ganes que arribi guerra mundial Z!! però tinc mals pressentiments, em sembla que s’han carregat la història del llibre, bé ja ho veurem.

    Comentari per Pons | 7 Juliol 2012 | Respon

    • Ei, per fi he pillat alguna pel·li que t’agradi. Ara que sé per on van els teus gustos, ho tindré en compte.
      Respecte a ‘Guerra mundial Z’, no sé què pensar. Es va endarrerir el rodatge, la data d’estrena i no m’acaba de convéncer Brad Pitt carregant-se zombis. Com tu dius, ja ho veurem…

      Comentari per Crític de cine | 7 Juliol 2012 | Respon

  2. Prefereixo les de zombis de conya, ja que la sang i el fetge són més passables amb un somriure que no pas amb les que són de terror.

    Potser haurien d’haver pensat en posar-hi subtítols.

    Comentari per Tomàs | 7 Juliol 2012 | Respon

  3. Pinta molt bé!
    Això de no acabar de pillar-ho tot em va passar amb “El hijo de la novia”: vaig riure molt més la segona vegada que la primera.

    Comentari per Montse | 8 Juliol 2012 | Respon

  4. Ahir vaig anar a veure Moonrise Kingdom (al cinema eh!! pagant!) i em va encantar! Gràcies pel suggeriment!

    En quant als zombies cubants aquests: aixó no es va projectar ja a Sitges? Em sona bastant

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 9 Juliol 2012 | Respon

    • Celebro que t’agradés ‘Moonrise Kingdom’. Tens raó, ‘Juan de los muertos’ és una de les que em va quedar pendent de Sitges.

      Comentari per Crític de cine | 9 Juliol 2012 | Respon

  5. Jo m’ho vaig passar pipa amb “Bienvenidos a Zombieland”

    Comentari per Jordi Albesa | 9 Juliol 2012 | Respon

    • Doncs aquesta és de l’estil, més senzilla i amb menys recursos (però potser per això té més mèrit…)

      Comentari per Crític de cine | 9 Juliol 2012 | Respon


Deixa un comentari

