CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

EL EXÓTICO HOTEL MARIGOLD Vs. LA PESCA DE SALMÓN EN YEMEN

Avui us deixo un post que em fa molta il·lusió perquè és el meu primer cameo al blog. Es tracta d’una crítica feta per la nostra companya d’Aficionats als Senders. Les crítiques cap a ella, si us plau, jeje.

En primer lloc, advertir-vos que no sóc tan entesa de cinema com el nostre admirat Crític ni molt menys!, però em sembla que la eina del bloc, a banda de ser una reflexió sobre les pel·lícules (argument, interpretació…) és, per als que no en sabem tant, una bona manera de saber quina pel·lícula ens podem estalviar de pagar per anar al cinema i quina és una bona recomanació i, en definitiva, el que podríem anomenar com una bona experiència cinematogràfica. Jo, més que l’anàlisi cinematogràfic, el que voldria és fer un post per recomanar-vos-en una, i per estalviar-vos de veure’n una altra, si us sembla.

Ambdues pel·lícules es presentaven com a bones comèdies però al final va resultar que una em va semblar molt millor que l’altra. M’explico.

La primera és “El exótico Hotel Marigold”, del director de Shakespeare in love (John Madden). Una comèdia fresca i amena, amb molts moments hilarants, la qual vaig poder gaudir amb un somriure d’orella a orella durant tot el llarg metratge. Narra la història de set persones d’avançada edat que, per diverses circumstàncies, decideixen fer un viatge per allunyar-se de les preocupacions i de les complicades situacions que viuen en l’actualitat. En un primer moment es trobaran amb una decepcionant rebuda a l’exòtic Hotel Marigold, i pensaran que fer aquest viatge és la pitjor idea que mai haguessin pogut tenir, però finalment veuran que els permetrà trobar els seus camins o alló que els mancava, potser fins i tot, sense saber-ho. És una pel·lícula optimista que parla de la importància de les relacions humanes, del pas del temps, d’autosuperar-se, de fer les coses amb il·lusió, de somiar, de la possibilitat de rectificar, de la companyonia i de la tolerància. Ambientada en l’Índia és un bon pretext per treure alguns temes com la diferència cultural, tot i que tampoc no se centra en això. I com no, hi ha de faltar algun argument bollywoodià sobre l’amor i la importància del casament que a nosaltres, o com a mínim a mi, se’ns fa gran, però com passa a ‘Slumdog Millionare’, amb la qual comparteixen actor principal, no ho tracten de forma exagerada. Us recomano molt de veure-la, però sense mirar el tràiler abans (així que gairebé us estic demanant una confiança a cegues!).

I la segona és una pel·lícula que, si voleu, us podeu estalviar d’anar a veure. Es tracta de la “La Pesca del Salmón del Yemen” (Lasse Hallström) la qual em pensava que era èxit segur perquè hi sortia l’Ewan McGregor i l’anomenaven la millor comèdia de l’any! Fet que, després de veure-la, he entés que déu ser que ho diuen a totes les comèdies això. Només vull dir que tan sols amb el projecte que servia d’excusa per fer un fil conductor de la pel·lícula em va treure de les caselles. Es tracta de fer una presa amb aigua de no sé quin dipòsit i importar els salmons del nord d’Europa a una zona tan àrida com la del Yemen per tan sols poder complir el capritx d’un milionari. El fet que hi intentessin posar arguments científics encara se’m posaven més els pèls de punta i els ulls com taronges, fet que no em va deixar gens gaudir de la pel·lícula. Només em venia al cap les ganes de dir-li al director que si vol fer ciència ficció ho faci per una altra banda, que pot ferir menys la sensibilitat de l’espectador i dels habitants de la zona que vés a saber si tenen aigua potable. A més, els intents de posar-hi arguments científics, de crítica política o de reflexió sobre les cultures em van semblar molt mal aconseguits, però ja us dic, pot ser que estigués tancada en banda perquè la temàtica d’entrada ja no em va semblar acceptable. Només salvaria la crítica de les aparences a la política. En definitiva, segons la meva modesta opinió, és una comèdia que en realitat em va semblar més aviat un drama, literalment vaig plorar més que no riure. A més, és farcida amb un toc de romanticisme rosa pastel difícil de digerir. Així que, en aquest cas, amb el tràiler crec que en tindreu prou.

17 maig 2012 - Posted by | humor | , ,

9 comentaris »

  1. Si que es nota la diferent manera d’escriure d’un i de l’altre si, per evitar decepcions evitaré opinar quin es millor dels dos…
    Sobre les pelis gràcies, ara ho tinc clar. No veuré cap de les dues.

    Comentari per Pons | 17 maig 2012 | Respon

  2. M’encanta tenir cameos!!! Bona crítica Aficionats, encara que insisteixis amb el tema de que no saps fer crítiques. Espero que ara t’ho puguis treure del cap.
    Respecte a les pel·lícules, ja havia escoltat i llegit crítiques contràries a la ‘Pesca de salmón en Yemen’ i no la tenia a la meva llista, ni la tindré. Però la de l’Hotel Marigold’ no la tenia pensat veure-la, però ara sento certa curiositat, així que a la llista va.

    Comentari per Crític de cine | 17 maig 2012 | Respon

    • No és humor intel·ligent, però a mi em va divertir.
      M’estalviaré respondre a en Pons, cadascú fa el que pot o sap i no cal ofendre.

      Comentari per aficionatsalssenders | 17 maig 2012 | Respon

  3. Crec Aficionats que el comentari de Pons no volia ofendre… Són dues maneres diferents d’entendre l’art, una de tècnica i l’altre pel que l’espectador sent.
    Ara anem pel que dius. Crec que, com reconeixes, t’has tancat per banda amb la segona pel·lícula, encara que pot ser per una falta de sentir-se identificada amb els personatge i la història (error de guió), en canvi fer una comèdia on es cerca la part optimista de la vida sol funcionar perquè al cap i a la fi és el que una persona vol sentir tal com està el món.
    Tal com diu el Crític, bona crítica.

    Comentari per conjuntbuit | 17 maig 2012 | Respon

    • En aquest cas, et recomano veure-la perquè jutgis tu mateix, però de debó, que a banda de l’argument que no m’entrava, també hi ha la història romàntica totalment pastelona, i en alguns moments és un autèntic drama… així que crec que tu tampoc creuràs que és una comèdia per passar-s’ho bé, però a gustos, diuen… oi? Així que pot ser que a algú li agradi, clar!

      Comentari per aficionatsalssenders | 18 maig 2012 | Respon

  4. Que visquin els cameos! (molt ben triada la paraula, hahaa!)

    Comentari per Reflexionem-hi | 18 maig 2012 | Respon

  5. Hahaha! Com la Costa Brava, però amb més elefants 😀 Sí que sembla engrescadora. L’altra… bé, només de veure el trailer em sembla que ja tinc clar que passo.

    Comentari per Montse | 18 maig 2012 | Respon

  6. Pels teus comentaris i pel que he pogut veure en els vídeos, d’entrada, també optaria per la primera.

    Benvinguda!

    Comentari per Tomàs | 20 maig 2012 | Respon


Deixa un comentari

