CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

SOMBRAS TENEBROSAS (Tim Burton)

Durant el segle XVIII, la familia Collins es trasllada a la costa de Maine dels Estats Units per aixecar un petit poble i tot un imperi pesquer. Anys més tard, el fill de la familia, Barnabas Collins, s’enamora bojament d’una jove. Una de les mestresses de la casa, gelosa del seu amor, fa un conjur que converteix a Collins en un vampir i l’enterra viu en un taüt. Dos-cents anys més tard, el taüt de Collins és desenterrat i aquest torna a una civilització molt diferent a la que va deixar enrere.

Només una paraula em va venir al cap en començar els crèdits finals: “Decepció”. La veritat és que esperava molt més de l’última pel·lícula de Tim Burton. Em vaig passar la pel·lícula intentant captar els seus punts forts, però no va haver d’on agafar-me més que en la música de Danny Elfman (magnífica barreja de música gòtica amb música setantera) i en les línies de guió amb vocabulari i gramàtica desfasada de Barnabas Collins.

La resta, una trama inexistent (em vaig passar la pel·lícula esperant que comencés) que no em va atrapar ni un moment, alguns ‘girs’ de guió trets de la màniga com per art de màgia, interpretacions senzilles (un Johnny Depp que em va recordar massa a ‘Sleepy Hollow’ amb tocs de ‘Sweeney Todd’ i una Michelle Pfeiffer molt bàsica. Els secundaris encara es salven; i Alice Cooper està enorme!!), un estil visual reconeixible però poc Burtonià, una manca important de l’humor negre tant promés i uns crèdits inicials tan convencionals que pensava que m’havia equivocat de sala (ay, qui pogués recuperar aquells crèdits de ‘Sweeney Todd’ o de ‘Charlie i la fàbrica de xocolata’…)

En definitiva, és una pel·lícula molt senzilla que, exceptuant el lleuger estil gòtic, podria haver dirigit qualsevol director de pel·lícules romàntiques. Una decepció molt gran. Haurem d’esperar a l’estrena de ‘Frankenweenie’, el film d’animació de Burton basat en el seu primer curt, per digerir aquesta ombra tenebrosa.

14 Mai 2012 - Posted by | humor | , , ,

18 comentaris »

  1. El tràiler ja no emociona gaire ja es veu que la peli tampoc no emocionarà gaire…! Llàstima, perquè Tim Burton sembla que hagi de ser garantia de bona pel·lícula… ara, com Big Fish no n’hi ha cap!

    Comentari per Reflexionem-hi | 14 Mai 2012 | Respon

    • Com Big Fish no n’hi ha cap. No pots tenir més raó!!!!
      La veritat és que encara no m’havia trobat amb cap pel·lícula de Burton que no m’agradés.

      Comentari per Crític de cine | 14 Mai 2012 | Respon

  2. Et descuides la iaia que fa de majordom! son els millors tocs d’humor de la peli (que trist, que sigui cert…)

    Comentari per Pons | 14 Mai 2012 | Respon

    • Tens raó. Perdonaré, també, la part dels hippies. Em feia por ser l’únic que veiés la poca qualitat de la pel·lícula.

      Comentari per Crític de cine | 14 Mai 2012 | Respon

  3. Ai, quina llàstima! Una que pensava que era èxit segur… Gràcies per avisar, però.

    Comentari per Ligoakoma | 14 Mai 2012 | Respon

  4. Vaig estar mooolt a punt d’anar-la a veure! Ufff!!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 14 Mai 2012 | Respon

  5. La peli és genial? No. Molt bona? Tampoc. Bona? Sí. Fa gràcia, no aburreix. La trama pot ser fluixa, però els gags ininterromputs fan mantenir l’interès. I cada actor té la seva gràcia (el majordom mola molt).
    Amb els hippies vaig esclatar a riure i feia molt que no em passava en un cine.

    Comentari per esteve | 15 Mai 2012 | Respon

    • T’accepto el gag dels hippies, però la resta de la pel·lícula és quasi soporífera!!

      Comentari per Crític de cine | 15 Mai 2012 | Respon

  6. Tanmateix, em sembla que m’hi arriscaré.

    Comentari per Montse | 15 Mai 2012 | Respon

    • Ja em diràs què et sembla. Estarà bé una altra opinió.

      Comentari per Crític de cine | 16 Mai 2012 | Respon

  7. Ara que he vist el trailer després de la pel·lícula és ben bé que la pel·lícula no aporta res de nou eh… excepte el gag dels hippies i la iaia que neteja tot està dit al trailer, és més, té més dinamisme! no? Però a mi em va semblar bé anar-la a veure.

    Comentari per aficionatsalssenders | 15 Mai 2012 | Respon

    • Sempre està bé arriscar-se a anar a veure una pel·lícula sense saber gaires coses. Però a vegades surt el tret per la culata.

      Comentari per Crític de cine | 16 Mai 2012 | Respon

  8. Doncs pensava que seria una bona pel•lícula, amb Tim Burton i Johnny Depp (creia que el paper li esqueia prou bé).
    He llegit altres crítiques i la majoria opinen com tu.

    Comentari per Tomàs | 16 Mai 2012 | Respon

    • Tots ho pensàvem, Tomàs. Per això la decepció ha estat generalitzada.

      Comentari per Crític de cine | 17 Mai 2012 | Respon

  9. Ja tenia ganes de discrepar, ALBERT, que, darrerament, coincidim sempre!😉 No, de veritat, ‘Sombras tenebrosas’ és una pel·lícula senzilla, com tu dius, però m’ho vaig passar pipa. La vaig trobar amb molt ritme, amb gags brutals -com el de la iaia-, i amb interpretacions de nivell. És veritat que no aporta massa coses noves, però és unas història d’amor brutal. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 17 Mai 2012 | Respon

    • Algún dia havíem d’estar en desacord. Crec que els astres estan alineats avui.

      Comentari per Crític de cine | 17 Mai 2012 | Respon


Deixa un comentari

