CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LOS VENGADORES (Joss Whedon)

L’aparició de Loki, el germà de Thor, i la seva amenaça de dominar la Terra gràcies a un exèrcit extraterrestre fa que S.H.I.E.L.D., la companyia dirigida per Nick Furia, ajunti a tots els superherois per fer-li front i mantenir, així la pau a tot el planeta. El conjunt que formen Iron Man, Thor, el Capità Amèrica, Ojo de Hlacón, Hulk i la Viuda Negra s’hauran de compenetrar per deixar de banda les seves diferències i els seus egos i enfrontar-se a un enemic totpoderós.

No sóc gens fanàtic de les pel·lícules de superherois. Vaig gaudir amb el primer Spider-Man i espero amb ànsia la tercera part del Batma de Christopher Nolan, però a part d’això, he evitat totes les pel·lícules que implicaven experiments químics erronis, tecnologia ultramoderna o supersoldats a la segona guerra mundial. Però no m’he pogut estar de deixar-me endur per tota aquesta colla que, reunits, són una garantia d’autèntica pirotècnia visual. La veritat és que estem davant d’una pel·lícula espectacular. Entreteniment 100%.

El secret el trobem en que, gràcies a les pel·lícules anteriors, ja coneixem als protagonistes (exceptuant a Ojo de Halcón), els seus origens, els seus defectes i els seus poders. Ja sabem què han fet en un passat. Ara només es tractar d’ajuntar-ho tot i gaudir de les seves qualitats des del minut zero. Res de pròlegs ni de metratge buit; la pel·lícula ja comença forta i gairebé no perd el ritme en cap moment. Les referències a fets passats són constants, però això no és un obstacle. El guió està prou ben aconseguit (adaptació del còmic, cal dir), els efectes especials són immillorables i les interpretacions són bastant creïbles.

En definitiva, un espectacle que no deixa un minut per respirar i que serà molt difícil de superar en un futur. Tot el que pugui venir li quedarà petit.

10 Mai 2012 - Posted by | acció | , ,

14 comentaris »

  1. 😦 Doncs jo sí que sóc de pel·lis de superherois, però com que no m’agrada gaire Spiderman ja entendràs que tampoc no coincidim aquí… Tant de temps esperant aquesta pel·lícula per acabar veient la història de sempre… i amb final d’Independence Day. Trobo que ja que van tenir tant de temps en preparar el guió s’ho podien haver treballat més, buscar una fórmula més original, i no estirar del “ara no ens entenem però al final tots serem molt amics”… en conclusió una pel·li pse, per passar l’estona. Res a veure per exemple amb les boníssimes X-men (excepte la tercera)

    Això sí, veure el Loki dir “Soy un dios” i la “resposta” de Hulk, no té preu.

    Comentari per Reflexionem-hi | 10 Mai 2012 | Respon

    • llàstima que no et fes el pes. Potser el guió sí que és un pèl previsible.
      L’escena entre el Hulk i el Loki és delirant!! És una forma de carregar-se la típica lliuta final entre el bo i el dolent. Genial.

      Comentari per Crític de cine | 10 Mai 2012 | Respon

  2. Mira, m’has animat. Aquesta la demanaven els nens i em feia una mica de mandra, però si dius que està tan ben feta hi aniré amb més alegria.

    Per cert, en veure un guerrer amb arc, un amb maça i un altre amb armes, m’ha vingut al cap una programa que es diu “El guerrero más letal” -o alguna cosa així- en què estudien les diverses tècniques i tecnologies i plantegen si en el suposat enfrontament entre un espartà i un ninja o en William Wallace i en Shaka Zulu qui guanyaria. Ja veu que aquesta pel·li triomfarà entre els de casa😉

    Comentari per Montse | 10 Mai 2012 | Respon

    • Segur que els petits s’ho passen d’alló més bé!! Espero que tú també la gaudeixis.

      Comentari per Crític de cine | 11 Mai 2012 | Respon

  3. Aquest diumenge la vaig a veure sens falta! no pas per la teva recomanació, sinó per la del Tipo de la brocha.

    Comentari per Pons | 10 Mai 2012 | Respon

    • Acabo de llegir la recomanació del Tipo de la brocha i estic exhaust. Cuanta informació. Jo tinc temps lliure, però no tant com per escriure una cosa tan llarga.

      Comentari per Crític de cine | 11 Mai 2012 | Respon

  4. Estic completament d’acord, ALBERT. Molt difícil de superar! Jo, com tu, no sóc massa de superherois, però s’ha de reconèixer que la peli té ganxo… d’esquerra i de dretes😉 Jo em quedo amb ‘Iron Man’. Clar, que si em deixen escollir, mai li donaria un ‘no’ a aquesta guapíssima Scarlett. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 11 Mai 2012 | Respon

    • Llàstima que la Scarlett no tingui més protagonisme. Exigeixo un spin-off de la Viuda Negra JA!!!

      Comentari per Crític de cine | 12 Mai 2012 | Respon

  5. darrerament t’estas empassant tota la morralla de la pantalla eh! Jo he vist “Intocable” que m’ha encantat i a veure si quan torni de la mani arribo a temps per anar a veure la darrera del Tim Burton

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 12 Mai 2012 | Respon

    • jo la de Burton la tinc reservada per demà!! Encara no he trobat ningú que hagi vist ‘Intocable’ i no li hagi encantat.

      Comentari per Crític de cine | 12 Mai 2012 | Respon

  6. Aquests superherois no superen els superpoders de RR (Rodrigo Rato), que ens uns pocs mesos ha generat un forat tan gran i hi cap la Lluna.

    Comentari per Tomàs | 12 Mai 2012 | Respon

  7. Ja l’he vist! Es genial! m’ha agradat molt! l’ironman es un crack! i en Hulk que no prometia gaire, no es queda pas enrrera!
    Hulk… aplasta!

    Comentari per Pons | 14 Mai 2012 | Respon

    • A mi, l’enfrontament entre el Loki i el Hulk m’encanta. Es carrega tots els tòpics del cinema de superherois.

      Comentari per Crític de cine | 14 Mai 2012 | Respon


Deixa un comentari

