CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

INTOCABLE (Olivier Nakache/Eric Toledano)

Philippe és una home ric i paraplègic que està cansat de cuidadors que només senten compasió per ell. Driss és un home que acaba de sortir de la pressó acusat de robatori. La vida de Driss canvia quan aquest li demana a Philippe que li signi el full de petició de treball per poder cobrar l’atur. Philippe, en comptes de fer això, li proposa treballar per ell en veure la manca de sensibilitat que demostra per la seva condició. L’amistat que sorgeix anirà més enllà del que semblava en un principi.

De tota la pel·lícula, em quedo amb una frase que diu una de les treballadores que cuiden de Philippe: “Ante todo, optimismo”; perquè aquesta és la sensació que em va quedar després de veure-la. La parella de directors, que a la mateixa vegada signen el guió, podrien haver realitzat una història dramàtica, amb forts alts i baixos emocionals. Però en comptes d’això, s’han basat en una història real i li han donat un punt còmic i alegre que fa que no deixem de riure durant tot el metratge.

La feina dels dos actors principals (François Cluzet i Omar Sy) és sensacional, i això que no l’he vist en versió original, i es nota una forta química entre tots dos. L’escena que obre el film, amb la persecució policial, és fantàstica i delirant; i atenció amb l’escena dels bigotis, perquè a mi em saltaven les llàgrimes de riure. Cada cop m’estan agradant més les comèdies franceses; crec que els veïns del nord han captat la idea i cada cop són més, i de més qualitat, les comèdies que ens arriben d’allà. Una molt bona recomanació per tothom per aquests dies que corren. Tots necessitem sentir-nos optimistes.

25 Març 2012 - Posted by | humor | , , , , ,

13 comentaris »

  1. Totalment d’acord, a mi també em va agradar molt quan la veig veure precisament per això, per com un tema així ha estat tractat amb humor. Resulta una pel·lícula molt simpàtica que et fa sentir bé. Per cert, no et va recordar, precisament per això, a Plata 4ª?

    Molt bon Blog

    Comentari per Anònim | 25 Març 2012 | Respon

    • Sí que em va recordar a Planta 4a!!! I em va passar el mateix; patia perquè no passés res dolent als protagonistes.
      Gràcies per la visita!!

      Comentari per Crític de cine | 25 Març 2012 | Respon

  2. En un principi, quan vaig sentir la peli per primer cop tenia tot la pinta de dramon, si fins i tot surt un tio amb cadira de rodes a la portada! vaig veure que estava molt ben valorada així que els hi vaig enxufar a la llista de recomanacions pels meus pares. Però ara he llegit una mica més i potser tens raó, potser la podria la veure jo mateix.

    Comentari per Pons | 25 Març 2012 | Respon

    • Si la veus sortiràs amb una forta càrrega optimista.

      Comentari per Crític de cine | 25 Març 2012 | Respon

  3. Potser hagués estat més fàcil recórrer al drama amb una història com aquesta,però em sembla bé que la història s’hagi enfocat amb tocs d’humor.

    De vegades el que li demano a una pel•lícula és que em faci passar l’estona, moments en que no vull veure drames i agraeixo que m’arrenquin un somriure.

    Comentari per Tomàs | 26 Març 2012 | Respon

  4. ARGGH la volia anar a veure i se m’ha passat! I totes les còpies que hi han a internet son fakes!😦

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 28 Març 2012 | Respon

    • Crec que encara la pots trobar a algun cine d’hospitalet. No perdis la oportunitat que val molt la pena.

      Comentari per Crític de cine | 28 Març 2012 | Respon

  5. Si, arqueòleg, encara està als cines! Jo acabo de tornar de veure-la al GranVia2, i tens tota la raó Crític, molt hilarant (tot i que he plorat al mig i quan han obert els llums del cinema) i molt optimista. Amb l’amiga que he anat ho hem comentat, que no sabíem que era francesa, i que les pelis franceses ens estan agradant molt últimament. M’encanta la importància de gaudir de la vida i de la companyia entre les persones, de la part més humana (i no la professional). Crec que es tracta amb molta naturalitat la malaltia i és molt difícil fer-ho sense caure en poder faltar el respecte a algú, per tant, crec que està molt i molt ben aconseguida, no hi entenc gaire, però m’agrada molt pel guió i per les expressions dels actors, que ho transmeten tot amb la mirada, com a la vida real! Moltes gràcies per la recomanació!!!!! Però això si, no hi ha res com tenir pasta eh (i no ho dic per les entrades caríssimes dels cinemes actualment que també, sinó pel cas del tetraplègic – encara que es tracti l’aspecte humà). Que passis un bon final de Setmana Santa (+ altres dies de festa que puguis tenir!!!!).

    Comentari per aficionatsalssenders | 7 Abril 2012 | Respon

    • Celebro que t’hagi agradat. ‘Optimisme’ és la paraula que et ve al cap en sortir de la sala oi?
      Espero que no siguin tant dies de ‘festa’ com em penso.

      Comentari per Crític de cine | 7 Abril 2012 | Respon

      • Com vols que no faci posts llargs amb comentaris tan poc escuets com aquests! El meu pitjor exercici són les redaccions d’anglès (100 words maximum), em feia un fart de tatxar abans de passar a net!

        Comentari per aficionatsalssenders | 4 Juny 2012

  6. Boníssima! El cine club del meu poble la va passar divendres i per arrodonir-ho van convidar a venir al distribuidor (Adolfo Blanco?) i ens va explicar per què va apostar per aquesta pel·lícula. Ens ho vam passar francament bé. A casa, des que vam veure “La cena de los idiotas” que tenim ben clar que apostem per l’humor dels nostres veïns del nord.

    Per cert, en acabar el passi ens van deixar una llista per triar quina serà la següent pel·lícula que volem veure. Hi havia “Monsieur Lazhar” i la vaig marcar😀

    Comentari per Montse | 3 Juny 2012 | Respon

    • Es que és una meravella de pel·lícula!!! A veure si us passen ‘Monsieur Lazhar’ i us agrada.

      Comentari per Crític de cine | 3 Juny 2012 | Respon


Deixa un comentari

