CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LOS IDUS DE MARZO (George Clooney)

Stephen Meyers és un dels assessors polítics del governador Mike Morris que es presenta a les eleccions primàries americanes per al partit demòcrata.A partir de les seves experiències podrem veure el que es cou a la cuina d’una campanya electoral d’un candidat amable i simpàtic: mentides, traïcions, xantatges,…

La nova pel·lícula de George Clooney ens mostra la part oculta de les eleccions en una època de crisi, no només financera ni social, sinó també ideològica. Planteja aquest binomi que sembla estar tant de moda entre els ideals i el poder. Es pot arribar al poder mantenint els ideals i principis personals intactes?

Per resoldre la qüestió, Clooney (que interpreta el candidat Morris), fent explícita la seva tendència demòcrata tot i que ho negui en totes les entrevistes que concedeix, ha comptat amb un actor que està de moda i no només pel seu físic, sinó per la seva qualitat interpretativa com és Ryan Gosling (‘Drive’) i amb secundaris de luxe com Paul Giamatti, Philip Seymour Hoffman i la jove Evan Rachel Wood.

En definitiva, és una pel·lícula de temàtica política que va molt bé en aquests temps que corren per plantejar-se una part de la situació actual, amb una bona direcció al darrera (estaria bé que Clooney seguís aquest camí de la realització) i unes interpretacions excel·lents. Val la pena.

Per cert, també podeu llegir la crítica que ha fet l’Arqueòleg Glamurós.

13 Març 2012 - Posted by | drama | , , , ,

17 comentaris »

  1. MEEEC! Es presenta a les primàries DEMÒCRATES!! No republicanes!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 13 Març 2012 | Respon

    • Arreglat. Això que els republicans siguin el contrari aquí i a amèrica ho fan per liar-nos.

      Comentari per Crític de cine | 13 Març 2012 | Respon

      • I per més inri a Amèrica el color vermell simbolitza a la dreta i el blau a l’esquerra. Si es que ho fan per dur la contrària!!

        Comentari per Arqueòleg Glamurós | 13 Març 2012

  2. Aquesta ja l’he vist, al final els 2 candidats són extraterrestres llefiscosos, no?
    http://es.wikipedia.org/wiki/Treehouse_of_Horror_VII#Citizen_Kang

    Comentari per Pons | 13 Març 2012 | Respon

    • Doncs no l’he entés perquè em pensava que al final eren anarquistes que feien un gran muntatge per acabar amb el sistema polític. L’hauré de tornar a veure.

      Comentari per Crític de cine | 14 Març 2012 | Respon

  3. Ostres! quina súper producció bloggera! (la peli no en tinc ni idea). Com es nota que tens més temps… Jo fa temps que no et puc seguir el fil! M’alegro de la teva activitat bloggera!!!!

    Comentari per aficionatsalssenders | 13 Març 2012 | Respon

    • Abans era un blog més productiu, però no es pot seguir el ritme!!

      Comentari per Crític de cine | 14 Març 2012 | Respon

  4. N’estic segur que m’agradarà molt i espero poder-la veure aviat.

    Aquesta temàtica, si està ben dirigida i interpretada, i el guió acompanya, la trobo molt interessant.

    Comentari per Tomàs | 14 Març 2012 | Respon

    • Jo la vaig trobar ben dirigida i molt ben interpretada així que sembla una aposta segura, no?

      Comentari per Crític de cine | 15 Març 2012 | Respon

  5. Un “txist”. Una conversa entre un noi i una noia: -Per un euro te n’aniries al llit amb mi? -Però què t’has begut l’enteniment? -I per un milió d’euros, ho faries? -Home, per un milió… -Perfecte. Així doncs, ara que ja sabem què ets, posem-nos d’acord en el preu. Potser és cert i resulta que tots tenim un preu i només cal trobar l’import.

    Me l’apunto, a veure si endevino quins personatges podrien protagonitzar la versió espanyola (grrrrrr).

    Comentari per Montse | 14 Març 2012 | Respon

    • M’ha agradat l’acudit. Me l’apunto!!!
      En tractar-se de política, podríem extrapolar els personatges de la pel·lícula fàcilment i afegir-hi els nostres dirigents.

      Comentari per Crític de cine | 15 Març 2012 | Respon

  6. Sembla imprescindible, com a mínim això em transmeteu l’arqueòleg i tu. A veure que tal…

    Comentari per MadeByMiki | 14 Març 2012 | Respon

    • Si l’arqueòleg i jo estem d’acord no podem anar massa errats, no?

      Comentari per Crític de cine | 15 Març 2012 | Respon

  7. Ai, si els de veritat ja em posen nerviosa… Aquestes pel·lis on hi ha draps bruts de polítics m’agraden i m’angoixen per igual. És com anar a un restaurant i veure que la cuina és bruta després de menjar-te un filet boníssim, més val no saber-ho. Has vist El informe pelícano?

    Comentari per Reflexionem-hi | 15 Març 2012 | Respon

    • Buf. Fa molts anys de ‘El informe pelícano’. No la tinc en ment. És d’aquestes pel·lícules que he vist a trosos cada cop que la passaven per telecinco. Potser és moment per recuperar-la.

      Comentari per Crític de cine | 15 Març 2012 | Respon

  8. Una bona pel·lícula. Actual, molt ben interpretada –quin repartiment!– i amb uns diàlegs francament bons. Una història d’amor-sexe pel mig i una idea de tot allò que pot embrutar la política. Ambició, poder i diners al màxim. Per cert, de la saga “Bienvenidos” em quedo amb la primera. Vaig riure moltíssim. Aquesta segona és un déjà vu constant. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 16 Març 2012 | Respon

    • D’acord amb totes les reflexions. Reconec que no he vist ‘Bienvenidos al sur’ però és que em fa molta mandra veure com espatllen una comèdia que em va fer passar tant bona estona.

      Comentari per Crític de cine | 17 Març 2012 | Respon


Deixa un comentari

