CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LUCES ROJAS (Rodrigo Cortés)

Tom Buckley és l’ajudent de la investigadora Matheson que s’encarrega de descobrir fraus de suposats parapsicòlegs i vidents. Quan a la seva ciutat està apunt de reapareixer Simon Silver, un famós mentalista que va abandonar els escenaris 30 anys enrere, Buckley voldrà investigar què hi ha al darrera de les seves actuacions buscant la veritat, encara que aiò el porti a jugar-se la pell.

La força de la tercera pel·lícula de Rodrigo Cortés recau completament en el seu contingut. Un argument que gira al voltant dels enganys i de la veritat, de la fe i la realitat, d’allò intangible i quelcom físic. La clau està en que es tracta d’un guió que va in crescendo, començant una mica fluix però que va agafant ritme i intensitat a mida que avancen els minuts. I durant tota la durada del film, Cortés enganya al espectador amb girs de guió (alguns una mica previsibles) fins a la resolució final, que a un servidor li ha encantat. A més, el director s’ha rodejat de grans actors com Sigourney Weaver i Robert de Niro, tot i que li ha donat el paper protagonista a una actor que m’agrada molt, Cillian Murphy (’28 días después’, ‘Batman Begins’).

Tot i això, reconec que el film té els seus punt febles. Per començar, es tracta d’una pel·lícula bastant convencional pel que fa a la forma. Cortés ens té mal acostumats amb l’estil de les seves anteriors pel·lícules. Ja sigui fent salts constants en el temps narratiu a ‘Concursante’ o sense deixar-nos sortir d’un taüt a ‘Buried‘, les cintes de Cortés acostumen a sorprendre per la seva originalitat i, en el cas de ‘Luces Rojas’, trobem un film força Hollywoodiense. A més d’això, el clímax final i moment de la gran resolució és un mica fluix pel que fa a intensitat.

En fi, no és la millor pel·lícula del director Gallec, però aconsegueix deixar-nos un film molt digne que farà les delícies dels amants al thriller de fenòmens paranormals.

10 Març 2012 - Posted by | thriller | , , , , ,

10 comentaris »

  1. quina mania en intentar que mirem pelis espanyoles…

    Comentari per Pons | 10 Març 2012 | Respon

  2. Pel que he llegit de la teva crítica i per l’argument, crec que és una pel·lícula interessant i que miraré d’anar a veure-la.

    Comentari per Tomàs | 10 Març 2012 | Respon

  3. Genial, enviarem en Buckley cap a Jaén perquè li doni un cop d’ull a les cares de Bélmez😀 (fa setmanes que intento recopilar informació per fer-ne un post, però darrerament tot em costa molt).

    A mi aquest génere m’encanta, però alhora he de reconèixer que sóc molt impressionable i ho passo malament. Tanmateix, crec que m’arriscaré (d’allò… entre tu i jo… si es pogués graduar la por i a “El exorcista” li donessis un 8, quina puntuació mereixeria aquesta pel·lícula?)

    Comentari per Montse | 11 Març 2012 | Respon

  4. La veritat és que la crítica general de la peli no és massa positiva… potser en Rodrigo va brillar massa amb Buried i les espectatives eren massa elevades…

    Comentari per MadeByMiki | 11 Març 2012 | Respon

  5. Hi han algunes bones, Pons, però no pateixis que a partir d’ara, les crítiques sobre pel·lis espanyoles no aniran dirigides a tu.

    A veure si t’agrada, Tomàs.

    L’Iker Jiménez, de Cuarto Milenio, diu que és un misteri amb masses interrogants, Montse, això de les cares de Bélmez. Sort. Pel que fa al que preguntes, al principi de la pel·lícula li donaria un 2, a la resta un 0. NO és una pel·lícula de por.

    Exacte Miki. Tothom, jo inclós, esperava una pel·lícula més innovadora pel que fa a l’estètica i l’estil. Igualment, l’argument em va semblar molt encertat.

    Comentari per Crític de cine | 12 Març 2012 | Respon

  6. Wop! Me l’apunto! Sens dubte els fraus sobre televidents dona per fer un film o una sèrie! Sandro Rey dona amterial per dècades!

    Jo he anat a veure “Idus de Marzo” (absolutament recomanable) i ja n’he fet un post

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 12 Març 2012 | Respon

    • Jo també l’he vista!! T’has avançat. No s’hi val.

      Comentari per Crític de cine | 12 Març 2012 | Respon

  7. Ja sé que no s’ha de jutjar el producte per l’etiqueta, però el cartell d’aquesta pel·lícula em dona la sensació de pel·lícula dolenta! És superficial… però és així, tot i que pel que dius potser encara m’agradaria i tot (estic enganxada a El Mentalista…potser és per això)

    Comentari per Reflexionem-hi | 15 Març 2012 | Respon

    • Ei! Ahir la vaig anar a veure! Em va agradar molt. No és una súper-pel·lícula però m’esperava menys, haha! El tema m’agrada molt, els actors també, i tot i que des del principi vaig veure clar una “sorpresa” del final… n’hi va haver una altra que encara em va sorprendre més! És per passar l’estona amb qualitat.

      Comentari per Reflexionem-hi | 23 Març 2012 | Respon

      • Me n’alegro que t’agradés. Crec que sé de quines ‘sorpreses’ parles i et puc dir que a mi també em va passar. Quan penses que has enxampat la trampa des del començament…BUM!!…et quedes amb un pam de nas.

        Comentari per Crític de cine | 23 Març 2012


Deixa un comentari

