CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

QUE SE MUERAN LOS FEOS (Nacho G. Velilla)

Ja fa temps que no publico cap crítica d’una pel·lícula espanyola, i ja tocava. En els darrers mesos n’he vist unes quantes de bones (sí, el cinema espanyol també és bo; encara queda per aprendre, però és bo) i poques d’oblidables. El cinema espanyol ja fa temps que explora diferents gèneres i, cada cop més, s’aposta pel terror i el thriller. Però si en algun gènere destaca el cinema espanyol és la comèdia. I és que estem envoltats de grans actors i actrius que saben com treure un somriure de la persona més seca del món.

La veritat és que he trigat una mica a veure aquesta pel·lícula estrenada ja fa força temps tement-me una pel·lícula absurda, d’humor fàcil i sense argument. En un principi, no la volia veure, però la presència de Javier Cámara i Carmen Machi van fer que la pel·lícula anés a parar a la meva “llista”. Una bona tarda, vaig llevar-me d’una inusual migdiada amb el capritx de veure-la i no vaig quedar gens insatisfet. Vaig gaudir-la molt, i tot i que la vaig encertar amb el tema de l’humor fàcil (i un argument una mica fluix amb la típica i tòpica història d’amor pel mig) vaig passar una hora i mitja molt agradable.

Si el que voleu és passar una estona entretinguda amb una pel·lícula, sense haver de fer treballar en excés el cap i sense buscar una obra mestra, aquesta és una molt bona recomanació. A mi em van entrar ganes d’emigrar cap al camp i deixar la ciutat enrera. Sembla que allà s’ho passen millor.

16 Febrer 2012 - Posted by | humor | ,

11 comentaris »

  1. Jo és que tinc al·lèrgia a la majoria de les pel·lícules espanyoles (especialment les comèdies)…

    Però ja he vist J.Edgar!!! Vaig pensar que a part que estava d’acord amb la teva crítica (el protagonista que et cau bé i malament, el maquillatge cutre, la bona actuació de Di Caprio) crec que és una boníssima pel·lícula (hi ha alguns canvis de flash backs brutals, com el de l’ascensor) que tot i la pila d’inforamció que et dona no et perds, que està molt ben lligada, vaja i com a pel·lícula és molt interessant…. trobo que falla amb l’argument. No vaig trobar gaire interessant la vida de J.Edgar, potser perquè un capítol de CSI m’explica més de criminologia, potser perquè com que en cap moment t’identifiques amb el protagonista es fa difícil que et resulti interessant. Potser una “J.Edgar” amb un personatge amb més suc per la seva personalitat que no pels casos que investiga m’hauria agradat més.

    Comentari per Reflexionem-hi | 17 Febrer 2012 | Respon

  2. La vaig veure en DVD i em va fer gràcia. Especialment, l’escena del pèsam a l’enterrament. Una abraçada.

    Comentari per jordicine | 17 Febrer 2012 | Respon

  3. per aquí si que no hi passo

    Comentari per Pons | 17 Febrer 2012 | Respon

  4. M’agrada que coincidim amb ‘J. Edgar’. A veure si entre tots canviem una mica l’opinió negativa que sembla que corre per damunt d’aquesta gran pel·lícula.

    No està malament una comèdia que et faci riure de tant en tant, oi, Jordi?

    Quin ‘NO’ tant rotund Pons. Doncs res, no t’hi obligaré pas.

    Comentari per Crític de cine | 17 Febrer 2012 | Respon

  5. El tràiler ha començat deixant-me sensacions ambivalents, però a mesura que la cosa avançava… En qualsevol cas, aquí segur que no la podré anar a veure, així que m’estalvio el debat amb mi mateix😉

    Comentari per Ferran | 18 Febrer 2012 | Respon

    • Doncs si no la podràs veure no cal que t’hi trenquis els ‘cascos’.

      Comentari per Crític de cine | 21 Febrer 2012 | Respon

  6. Una comèdia que fa riure i que distreu, segurament ja compleix amb la majoria d’objectiu que se li suposen. Aquesta, pel que dius, sembla que tot això ho té.

    En Javier Cámara m’agrada bastant com a actor.

    Comentari per Tomàs | 19 Febrer 2012 | Respon

    • De tant en tant surt una bona comèdia espanyola. Aquest crec que és el cas. Coincideixo amb el teu gust per Javier Cámara.

      Comentari per Crític de cine | 21 Febrer 2012 | Respon

  7. Des de que Megaupload va ser assaltat per l’FBI la llista de films pendents es va engreixant sense límits, mentre no aconsegueixo trobar una forma de veurel’s!😦
    A veure si a Emule hi ha algún rastre d’aquest…

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 20 Febrer 2012 | Respon

    • Està complicat Arqueòleg, però encarea hi han algunes solucions.

      Comentari per Crític de cine | 21 Febrer 2012 | Respon

  8. No puc amb la Carmen Machi, em passa com amb el tomàquet amanit, per evitar el seu consum dic allò de que li tinc alèrgia…

    Comentari per MadeByMiki | 22 Febrer 2012 | Respon


Deixa un comentari

