CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LOS DESCENDIENTES (Alexander Payne)

Matt King és un pare de família en plena crisi. Per una banda ha de lliutar amb les seves filles per controlar-les mentre la seva dona és a l’hospital, en coma, després de patir un accident. Per l’altra banda, ha de decidir què fer amb un ample terreny que ell i els seus cosins posseeixen des de fa molts segles en una de les illes que conformen Hawai. Tot plegat es complica quan s’assebenta que la seva dona, abans de patir l’accident, l’estava enganyant amb un altre home.

Aquesta és la última pel·lícula que em quedava per veure abans de la ceremònia dels Oscars. Es tracta d’una tragicomèdia que compte amb masses moments de drama i massa pocs de comèdia. El metratge se m’ha fet una mica llarg, sobretot pel que fa a les escenes a l’hospital, però tot i això m’ha semblat una bona pel·lícula. Si per alguna cosa s’ha fet escoltar aquesta pel·lícula és pel seu actor principal, George Clooney, però crec que és una pel·lícula més addient per actors més independents com Paul Giamatti. Personalment, crec que la interpretació de la filla gran és molt millor. I quina sorpresa em vaig endur en veure a Robert Forster amb el seu cabell curt i canós protagonitzant l’escena més hilarant i una de les més emotives (amb permís de la filla petita que s’emporta el premi a la millor escena dramàtica)

Un cop vista aquesta pel·lícula m’indigna que aquesta opti a l’Oscar a millor pel·lícula i que films com ‘J.Edgar’ no hi estiguin nominades. De moment, jo aposto per ‘El árbol de la vida’ de Malick, tot i que queden per veure ‘War Horse’ de Spielberg, ‘Tan fuerte tan cerca’ de Stephen Daldry (el tràiler em va encantar!!) i, sobretot, ‘La invención de Hugo’ l’esperadíssima aportació de Scorsese al 3D. Ja queda poc.

13 Febrer 2012 - Posted by | drama | , , , , ,

15 comentaris »

  1. A mi la pel.lícula em va agradar força. Et passo l’enllaç d’una crítica que vaig trobar molt interessant:
    http://blocs.mesvilaweb.cat/vador/cat/303
    Pel que fa a les nominacions, o als premis, no hi crec gaire (vaja, no hi crec gens). No hi ha cap mesura objectiva per mesurar la qualitat d’una interpretació, d’una direcció… A més, hi juguen elements externs que no apareixen en pantalla, sobretot pel que fa als productors i els seus criteris, que habitualment solen ser de caràcter econòmic. També cal tenir en compte l’estat d’ànim de l’espectador aquell dia, si el del costat menja crispetes o no,…Hi ha anys en que t’enduries un grapat de pel.lícules a la teva filmoteca particular, i d’altres que amb prou feines en salvaries alguna. Així i tot, hi ha pel.lícules que trobes boníssimes i que, al cap d’uns anys, no entens com t’havien pogut agradar tant, i fins i tot determinats prejudicis que de vegades tenim: quan varen estrenar Blade Runner, no sé per quins set sous em negava a veure-la!! T’imagines, quin sacrilegi?

    Comentari per Jordi Albesa | 13 Febrer 2012 | Respon

    • Bona reflexió la que fas sobre els premis. Igualment, m’hauria agradat veure l’Agustí Villaronga recollint l’Oscar per ‘Pa negre’.

      Comentari per Crític de cine | 14 Febrer 2012 | Respon

  2. bah… com a molt s’emportarà l’Oscar al millor guió adaptat i gràcies…

    Comentari per Pons | 13 Febrer 2012 | Respon

    • No estic segur que en mereixi masses més.

      Comentari per Crític de cine | 14 Febrer 2012 | Respon

      • l’he clavat! soc un crack ^^

        Comentari per Pons | 27 Febrer 2012

  3. La vaig anar a veure la setmana passada, a mi em va agradar bastant (sense tirar coets) i al meu xicot li va semblar horrible.
    Es un film entretingut i correcte, però no entenc el bombo i plateret que se li ha donat, no n’hi ha per tant vaja.

    J Edgar que tal? Em fa una mica de mandra. Val la pena?

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 13 Febrer 2012 | Respon

    • Estic més amb tu que em el teu xicot.
      Jo et recomano que vagis a veure ‘J. Edgar’. Per mi és injust que no estigui nominada a millor pellícula. Pots llegir la crítica en aquest blog, un parell d’entrades enrere.

      Comentari per Crític de cine | 14 Febrer 2012 | Respon

  4. Hehe, és l’avi, oi, Forster? Fa molta gràcia…però dius “més val que no em toqui un sogre així a mi!”

    D’acord amb que li falta comèdia a la tragicomèdia, potser per tornar-la a veure calen més moments d’humor, que si no et deprimeixes! En aquest aspecte trobo que Little Miss Sunshine hi posa bé els dos ingredients a la balança…

    Visca en Giamatti! Un altre actor que tria bé les seves pel·lícules, encara no n’he vist cap seva de dolenta… però té algun Oscar??

    He d’anar a veure J.Edgar, a veure si aprofito el 2×1 de Cinesa d’aquesta setmana!

    Comentari per Reflexionem-hi | 14 Febrer 2012 | Respon

    • Jejeje. En Forster és el millor del film.
      Visca Giamatti!!!!! Completament d’acord. No estic segur de si té algun Oscar com a secundari. Ho miraré.
      Ja comentaràs ‘J. Edgar’.

      Comentari per Crític de cine | 14 Febrer 2012 | Respon

  5. Doncs no sé que pensar, m’he fet un tip de sentir que J. Edgar no val gaire la pena, que és una obra menor i tu opines diferent. Crec en la teva opinió, si n’he de veure alguna veuré J. Edgar.

    Comentari per MadeByMiki | 15 Febrer 2012 | Respon

    • Espero que t’agradi. Si no, tens tot el dret de tirar-me la caballeria per damunt.

      Comentari per Crític de cine | 16 Febrer 2012 | Respon

  6. No l’he vist, però en tenia una idea completament contrària a la que he llegit en la teva crítica. Pensava, fins ara, que era una pel·lícula que agradava tothom i que poc menys que ho guanyaria tot.

    En tot cas, quan pugui la veure.

    Estic d’acord amb el que dius de “J. Edgar”.

    Comentari per Tomàs | 16 Febrer 2012 | Respon

    • No em va desagradar del tot Tomàs, el que passa és que no és la pel·lícula que em pensava trobar. Igualment té bons punts forts. Senzillament, trobo molt millor ‘J. Edgar’.

      Comentari per Crític de cine | 17 Febrer 2012 | Respon

  7. No sé per què esperava una crítica més entusiasta. De vegades penso que els Oscars són una mica com el premi Planeta (allò que diuen les “males llengües”: el guanyador ho és per donar-li bombo comercial i el finalista no ho necessita perquè és prou bo per vendre’s tot sol)

    Comentari per Montse | 16 Febrer 2012 | Respon

    • M’agrada la reflexió i hi estic d’acord. Les pel·lis que s’han quedat a les portes, com ‘J. Edgar’ o ‘Drive’ no necessiten més publicitat. Té més mèrit.

      Comentari per Crític de cine | 17 Febrer 2012 | Respon


Deixa un comentari

