CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

MIDNIGHT IN PARIS (Woody Allen)

No soc un gran seguidor de Woody Allen i, de fet, algunes de les seves pel·lícules em resulten una mica soporíferes. Tot i així, de tant en tant, em sorprèn amb alguna cosa que fa que continui veient les seves cintes amb l’esperança de trobar un bon regal. I aquesta, sens dubte és el millor regal que m’ha fet fins el moment. La història d’un escriptor en plena evolució que descobreix París, que s’hi enamora i que viurà una de les experiències més enriquidores de la seva vida.

Per desgràcia (o per sort), es tracta d’una d’aquelles pel·lícules de les quals no es pot explicar res més, perquè aquí és on està la gràcia del film. Una sinopsi més complerta seria desenmascarar un gran spoiler, fent que perdés tota curiositat i emoció. He de reconèixer que jo l’he vista únicament per la curiositat que m’ha despertat tot l’enigma i el misteri que envoltava la cinta; i puc dir que he quedat plenament satisfet.

En aquest darre film d’Allen no surt ell mateix interpretant un personatge que li escau com anell al dit. Aquest personatge, però, se’l reserva a Owen Wilson i es pot dir que se’n surt a la perfecció. Wilson està envoltat de secundaris de luxe com Marion Cotillard o Rachel McAdams, entre molts d’altres (atenció al paper d’Adrien Brody, surrealista a més no poder). En conclusió, molts fanàtics d’Allen diuen que és la seva millor pel·lícula, i jo m’ho crec, perquè després de veure-la em quedo en ganes que estreni la següent, tot i que el llistó està força alt.

28 octubre 2011 - Posted by | humor, romàntica | , , , ,

12 comentaris »

  1. Faré un esforç i miraré de superar el trauma que porto des de “Vicky, Cristina, Barcelona”, em costarà la reconciliació, però pel que dius val la pena.

    Comentari per MadeByMiki | 28 octubre 2011 | Respon

  2. jo tampoc soc gaire de woody allen, però si diuen que es tan i tan i tan bona, potser s’haurà de veure o potser no xD

    Comentari per Pons | 29 octubre 2011 | Respon

  3. Tot és provar-ho. Sobre gustos no hi ha res escrit, però ja us dic jo que, tot i no agradar-me gaire Allen, vaig quedar molt i molt sorprés.

    Comentari per Crític de cine | 30 octubre 2011 | Respon

  4. No he vist totes les pel•lícules de Woody Allen però si unes quantes i si que els hi trobo alguna cosa especial. En a mi m’agrada.

    En el trailer que has posat en el jardí del museu Rodin crec que hi ha un moment en que surt la Bruni, o s’hi assembla molt.

    Comentari per Tomàs | 30 octubre 2011 | Respon

  5. Doncs caldrà veure-la. A mi en Woody Allen mai m’ha decebut… potser és perquè no he vist la de Vicky, Cristina, Barcelona 😉

    PS: Tomàs, sí que l’és, la Bruni, sí 😀

    Comentari per Montse | 31 octubre 2011 | Respon

  6. Jo també tenia pensat veure-la perquè me n’han parlat extraordinàriament bé d’aquesta pel·lícula. Tot i que també em passa que la majoria del allen no les puc ni acabar! També em va agradar La maldición del escorpión de Jade, però a vaig veure en VO i al cine, potser tot fa. A més, deuen sortir imatges de París espectaculars no?

    Comentari per aficionatsalssenders | 31 octubre 2011 | Respon

  7. És la Carla Bruni, Tomàs. Fa un petitíssim paper que va haver de repetir infinitat de cops perquè al Woody Allen no li agradava com quedava. jejeje. Si t’agrada l’Allen, aquest film t’encantarà.

    Et dic el mateix que al Tomàs, Montse. Si t’agrada Allen, t’agradarà ‘Midnight in Paris’

    Ja saps com tinc d’idealitzada la ciutat de París, Aficionats, i la pel·lícula no decepciona. A més, gairebé tota la trama passa a Montmatre, el meu racó preferit.

    Comentari per Crític de cine | 31 octubre 2011 | Respon

  8. Yo veo un rinoceronte Hahaha! Podria discrepar que sigui la millor, però no que sigui força recomanable 🙂

    Comentari per Montse | 1 novembre 2011 | Respon

    • Quina és la millor per tu? És que a mi em costa molt decidir-me a veure un film d’Allen. Sincerament, aquesta la vaig veure arran d’un reportatge de la Sexta3 que deia que no havies de deixar que t’expliquessin on va el protagonista per les nits. Em va picar molt la curiositat. Si em recomanes alguna, no descarto veure-la.

      Comentari per Crític de cine | 1 novembre 2011 | Respon

      • Ui, quin compromís. No n’he vist tantes com per tenir un criteri amb fonament. Només et puc dir que en “Si funciona…” vaig sortir del cinema amb mal a les barres de tant riure, però l’humor és una cosa molt personal i allò que a mi em fa esclatar la rialla a d’altres els pot deixar indiferents. Si no l’has vist i vols fer el tastet ja em diràs el què 😉

        Comentari per Montse | 1 novembre 2011

      • Doncs apuntada queda.

        Comentari per Crític de cine | 3 novembre 2011

  9. OH! Em va agradar moltíssim, jo que voldria haver nascut en una altra època… 😀 VISCA LA MARION COTILLARD, n’estic enamorada!

    Comentari per Reflexionem-hi | 19 desembre 2011 | Respon


Deixa un comentari

