CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya – SITGES 2011

Després de gairebé un any d’hivernació, ja torno a ser per aquí!!! M’ha costat força recuperar el bloc perquè, reconegue-m’ho, treu bastant de temps. Però no m’hi he pogut estar després de passar, un any més, pel Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya o, el que és el mateix, per Sitges. Aquesta és l’excusa perfecta per publicar algunes crítiques que van quedar volant i, sobretot, per comentar algunes de les novetats del mercat cinematogràfic. Però abans de tot això, cal comentar què està passant per la 44ena edició d’un dels millors festivals de cinema fantàstic (i de terror) del món inspirat, aquest any, en la pel·lícula “Intel·ligència Artificial” de Steven Spielberg (i Stanley Kubrick) que cel·lebra el seu desè aniversari.

Enguany, qüestions d’horaris, m’han permès assistir a un bon nombre de pel·lícules d’allò més variades. Comèdies, drames, fantasmes, robots, apocalípsis,… Un totals de vuit pel·lícules fins al moment (encara queda temps fins el diumenge 16, dia en què es programen les llargues maratons…) I per no fer un post de cadascuna de les pel·lícules, he decidit fer un Top 8 que ens porti del film més fluix (que no vol dir dolent) fins al millor, subjectivament parlant, de l’edició.

Aquest llistat el podreu veure properament, juntament amb el palamarès del Festival i algunes de les curiositats que s’han pogut veure i escoltar durant aquest. Seguiu pendents del bloc i ho descobrireu…

13 Octubre 2011 - Posted by | festival | , ,

7 comentaris »

  1. La pel·lícula “Intel·ligència Artificial” no em va agradar gaire, però segur que a Sitges fan homenatges de molt més interès.

    Ben tornat, se’t trobava a faltar company!

    Comentari per MadeByMiki | 13 Octubre 2011 | Respon

  2. Doncs d’entrada, bentornat. Anem enretirant el cartellet de “The End”?

    Comentari per Ferran | 13 Octubre 2011 | Respon

  3. La veritat Miki, és que la pel·li és bastant fluixa tractant-se d’Spielberg i portant l’empremta de Kubrick. Esperem que l’any vinent triïn alguna pel·li més convenient al nostre gust com a tema central. jejeje

    No hi ha hagut mai un “The End” Ferran, només un “See you soon”. Però ara ja el podem treure. Segurament no publicaré amb la mateixa intensitat d’abans, però estarem per aquí més sovint.

    Comentari per Crític de cine | 13 Octubre 2011 | Respon

  4. Ben retrobat!!!

    Bé, doncs esperarem el llistat i les curiositats que ens has anunciat.

    Fins aviat!

    Comentari per Tomàs | 13 Octubre 2011 | Respon

  5. Oh, m’acabes de confirmar que bloguejar és com fumar: mai pots deixar del tot aquest vici! Hahaha, estic feliç de veure que t’hi has tornat a “enganxar”😉 A més a més el tema que encetes em va perfecte perquè les pel·licules d’aquest gènere m’atrauen, però sóc tan suggestionable que necessito un coixí a prop per tapar-me la cara. A veure si d’entre els teus consells en trobo alguna que no em faci patir del cor.

    Comentari per Montse | 16 Octubre 2011 | Respon

  6. El llista estarà llest ben aviat Tomàs.

    Jo també me’n alegro d’estar per aquí Montse. A veure si et deixo amb les ganes de veure’n alguna.

    Comentari per Crític de cine | 16 Octubre 2011 | Respon

  7. OH, OH! El crític de Cine ha tornat!!!! Que guai!!

    Doncs sí, a mi el cartell em fa por perquè em recorda al japonés aquell dels robots… Hiroshi Ishiguro, que té un robot igual que ell i que per assemblar-se més al seu robot s’ha fet la cirurgia estètica (és que ell envelleix i el robot no)… Total, que és molt adequat perquè sembla de ciència ficció, però és real…tot plegat és molt fantàstic

    Comentari per Reflexionem-hi | 19 Octubre 2011 | Respon


Deixa un comentari

