CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

THE TOWN (Ben Affleck)

En la seva segona incursió en la direcció (després de “Adiós pequeña, adiós” estrenada tot just fa 3 anys) Affleck ens mostra les peripècies d’un grup d’atracadors al petit barri de Charlestown. En un dels seus atracaments, la directora d’un banc és agafada com a hostatge i deixada després en llibertat. Doug (el cap del grup interpretat per Affleck) comença a penedir-se de la seva vida i vol començar de nou. D’aquesta manera, inicia una relació amb la directora del banc. Tot això passa mentre el grup de lladres es veu obligat a fer un últim treball perseguits per l’FBI.

Però tota la història dels robatoris no és més que una excusa per contextualitzar una història d’amor. O potser és la història d’amor la que queda subordinada a la persecució del grup de lladres? Són dues històries paral·leles que, alhora, es complementen magníficament, tot envolcallat per un bon guió, sense trucs ni efectismes, escrit pel propi Affleck, Peter Craig i Aaron Stockard basant-se en la novel·la de Chuck Hogan “Prince of thieves”.

Les interpretacions són força correctes. Affleck s’encasella en el seu registre habitual (dubto si és millor actor o millor director) mentre veiem un Jeremy Renner més fosc, distanciat del seu paper a “En tierra hostil” guanyadora de l’Òscar a millor pel·lícula l’any passat. Rebecca Hall es fica en la pell de la directora de banc amb un paper difícil, el qual salva amb molts honors. i  John Hamm sorprén amb una bona interpretació després del seu paper a la sèrie “Mad men”. El millor del film són les escenes d’acció, magníficament rodades, que permeten a l’espectador mantenir l’atenció i la tensió durant tot el metratge. Com deia abans, es complementen molt bé les escenes d’acció amb la relació amorosa dels protagonistes. Tot plegat, una bona pel·lícula per aquells a qui agraden les pel·lícules d’acció i aquells a qui agraden les pel·lícules sobre relacions amoroses complexes.

Anuncis

5 Novembre 2010 - Posted by | acció, romàntica | , , ,

9 comentaris »

  1. Estic d’acord amb tu. Plublicaré el post sobre la peli al finde. El tinc a mig fer. Visualment, les escenes d’acció brutal. I el millor actor en Renner, molt per sobre d’en Affleck. La Rebecca Hall també està molt bé. Seria una història rodona si no fós pel tema amorós. Els diàlegs entre l’Affleck i la Rebecca no m’acaben de fer el pes. Els he trobat cursis.

    Comentari per jordicine | 5 Novembre 2010 | Resposta

  2. No, no, per relacions complexes em quedo a casa… ara que si hi ha acció de bon nivell potser em dedicaré a gaudir d’aquest aspecte.

    Comentari per madebymiki | 5 Novembre 2010 | Resposta

  3. Peli d’acció si, relacions amoroses complexes no, gràcies. Almenys explicades pel Ben A.

    El Ben encara ha de tenir en el subconscient a la JLo i ens ho fa pagar als demés.

    Pel demés i pel teu post, la peli sembla prou interessant.

    Comentari per Tomàs | 5 Novembre 2010 | Resposta

  4. jordi, jo crec que és una història d’amor típica, així que és lògia que els diàlegs siguin cursis. El que trobo interessant és el context i la història dels robatoris. D’acord amb que Renner és molt superior que Affleck.

    Miki, alguns han comparat les escenes d’acció d’Affleck amb les rodades per Michael Mann (“Collateral”). Jo ho trobo una mica exagerat, però tot i així tenen molt bon nivell.

    Tomàs, quan la vaig veure em va semblar que li donaven més importància als robatoris que a la història d’amor, però tot i així ens l’hem d’empassar. Interessant la reflexió sobre la JLo.

    Comentari per Crític de cine | 5 Novembre 2010 | Resposta

  5. Aixx, actors posats a dirigir mai han fet res amb cara i ulls! De porc i de senyor se n’ha de venir de mena! Aixó no s’improvitza, s’estudia!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 5 Novembre 2010 | Resposta

  6. Mare meva, com no comenci a prendre’m seriosament això de tornar a les sales de cinema, aviat no coneixeré cap ni una de les pel.lícules que critiques. De (…) no passa! 😉

    Comentari per Ferran | 5 Novembre 2010 | Resposta

  7. No hi estic d’acord Arqueòleg. A mi m’agrada molt més el Clint Eastwood darrera les càmeres que davant. Allà queda “Invictus” o “Mystic river” entre moltes altres.

    Ferran no et preocupis, que de mica en mica aquestes pel·lícules aniran sortint per televisió. Sinó, sempre ens quedarà internet.

    Comentari per Crític de cine | 6 Novembre 2010 | Resposta

  8. La vaig anar a veure dissabte! Em va agradar bastant, però em sembla que el Ben Affleck m’agrada més com a actor que com a director..

    Comentari per nininthesky | 8 Novembre 2010 | Resposta

    • Jo pel contrari, crec que Affleck és millor director que actor. Sobre gustos…

      Comentari per Crític de cine | 9 Novembre 2010 | Resposta


Deixa un comentari

