CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LA RED SOCIAL (David Fincher)

Feia temps que una pel·lícula no em confonia tant…i estic encantat que em passi!!! “La red social” em va confondre des de la primera noticia que vaig tenir del seu rodatge. “Una pel·lícula sobre el facebook?? Quina merda!!” al que seguia “Dirigida per Fincher?? Impressionant!!. “Treure un guió de la vida del seu creador?? Poc suc se’n treurà” i després “la crítica diu que és una clara lluitadora als Oscars. S’haurà d’anar a veure”. De “Vaja, hi ha gent a qui no li ha agradat gens. Ja m’ho pensava” a “Ostres, a molta gent li ha encantat. Li donaré una oportunitat”. La veritat és que m’ha costat decidir si donar-li una oportunitat o no. Evidentment li he donat aquesta oportunitat i, la veritat, no sabria què dir-vos. Si estava confós abans de veure-la, ara no us ho podeu imaginar.

Anem per parts. Primer el que tinc clar. Jesse Eisenberg (encarregat de donar vida a Mark Zuckerberg -creador de Facebook-) és genial. Ja ho va demostrar a “Zombieland” i ho torna a demostrar en aquesta ocasió. Està acompanyat de secundaris “bons”, no van més enllà. Per cert, el doblatge en castellà d’alguns personatges és patètic. Personalment, em sobra el Justin Timberlake, crec que hi han un munt d’actors joves que podrien haver donat vida al creador de Napster. Per una altra banda, David Fincher és un crack. Només el director de pel·liculons com “Seven” o “El club de la lucha” seria capaç de fer una pel·lícula d’aquest estil tan visualment atractiva. L’escena de la regata, que no acaba d’encaixar en el conjunt del film, és una meravella. Fincher es surt del seu registre més fosc per apropar-nos a una realitat més realista i viva que algunes de les seves anteriors cintes.

Però el que no tinc gaire clar és el guió, signat per Aaron Sorkin i basat en el llibre “The accidental billionaires” de Ben Mezrich. Sorkin ha estat capaç d’escriure un guió de dues hores, pràcticament, sobre un tema tan poc “atractiu” com és la creació de Facebook, les diferents persones que  hi van participar o les demandes contra Zuckerberg per pressumptes robatoris de la propietat privada. I dic poc atractiu perquè tota aquesta història es podria explicar ràpidament en menys de cinc minuts. La qüestió és que Aaron ha trencat amb l’estructura convencional del guió en tres actes i s’ha dedicat a anar endavant i endarrera en el temps per explicar-nos la història des de tots els punts de vista amb una neutralitat remarcable.

Resumint, punt negatiu per fer una pel·lícula sobre un tema amb tant poc suc com la creació de Facebook i punt molt positiu per haver-ho fet tant bé. Sembla mentida com de bé va l’escriure per aclarir les idees. Definitivament, molt bona recomanació.

25 Octubre 2010 - Posted by | biopic | , , ,

13 comentaris »

  1. Sincerament, a mi em va agradar bastant. No arriba a peliculón, pero la veritat és que és molt entretinguda i serveix per a tenir una mica de visió sobre com s’ha forjat això del Facebook, que molts critiquen sense ni saber, ni tenir-ne.

    La sensació que em va quedar (que és parcial, doncs no sabem què diu en Zuckerberg), és que aquest paio té algun tipus de problema psicològic, alguna mena d’autisme o Asperger, o ves a saber. Si el que es diu a la pel·lícula és veritat… déu n’hi dó amb el tio…

    Comentari per caleglin | 25 Octubre 2010 | Resposta

    • Jo ho definiria com autisme o obsessió barrejat amb una forta dosis d’egocentrisme. No crec que la pel·lícula s’allunyi molt de la realitat.

      Comentari per Crític de cine | 25 Octubre 2010 | Resposta

  2. El meu cas personal, pel que fa a aquesta pel.lícula, és el d’algú que la va veure fa quinze dies, només perque se li va proposar i tenia ganes d’anar al cine. Francament, a mi no se m’hagués acudit, i sense que m’arribés a fer ràbia haver pagat els euros de l’entrada, no, no la recomanaria.

    Vista, bé, gràcies… nunca mais.

    Salut, crític!

    Comentari per Ferran | 25 Octubre 2010 | Resposta

  3. Mmm tinc moltes ganes de veure-la! Carlos Boyero (crític de cinema de El País, una institució en la matèria que hauries de conèixer si no ho has fet ja)en feia una crítica que em va deixar prou intrigat dient que era una pel·licula boníssima sobre una gent horrible que ell esperava no creuar-se mai!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 25 Octubre 2010 | Resposta

  4. No he vist la pel•lícula però la veuré. En aquest cas, més allà del personatge m’interessa el producte, el Facebook, i no perquè en sigui un gran usuari (no tinc quasi bé amic o amigues, ni els busco, perquè el producte no m’agrada, no em dona el que he trobat en els blogs. És una qüestió de gustos). Ara bé, s’ha de reconèixer que ha estat un pas endavant, un autèntic fenomen .
    Com diu la premsa, si Facebook fos un país, ja seria el tercer o el quart en població. Solament per això cal donar-li la importància que té.
    A més, les xarxes socials s’estan convertint en generadores d’opinió, com els blogs, des del punt de vista que jo me’n refio potser més del que llegeix-ho en un dels blogs que segueixo, que el que diguin en un altre medi i això té una força difícil de mesurar.

    Comentari per Tomàs | 25 Octubre 2010 | Resposta

  5. uhh, Jesse Eisenberg em va fer bastant de riure a Zombieland i el Club de la lucha és una peli molt bona… Feia dies que volia anar a veure la Red Social, d’aquesta setmana no passa!

    Comentari per nininthesky | 25 Octubre 2010 | Resposta

  6. Que dur Ferran, jejeje. Què hi farem, mai plorà del gust de tothom.

    És veritat Arqueòleg. I se’ns dubte, el més horrible de tots el Zuckerberg. És un tio que et cau bé en certs moments i odies amb totes les ganes uns altres. Conec el Boyero,no en persona però sí com a crític.

    Tomàs, aquesta pel·lícula és com el retrat de tota una generació. El tema és prou interessant, tot i que jo tampoc soc un entusiasta del facebook. Soc d’aquells que ha caigut a la trampa només per contactar amb vells amics i prou.

    Nininthesky, ja em comentaràs què t’ha semblat. D’acord amb el que dius de “El club de la lucha”, una de les millors pel·lis que he vist amb un gran final (d’argument i d’imatge)

    Comentari per Crític de cine | 25 Octubre 2010 | Resposta

    • Sens dubte l’escena final de El club de la lucha a ritme dels Pixies (where is my mind? Que sembla escrita especialment per a aquell moment) és espectacular. M’intriga com deu ser la novela…

      Comentari per caleglin | 25 Octubre 2010 | Resposta

  7. patètic el doblatge de la novia del prota… mare meva u.u
    Estic d’acord amb tu em va donar la mateixa sensació en tot…en que no m’interessa la vida d’aquest tio xddd

    Comentari per Lu | 26 Octubre 2010 | Resposta

  8. Encara no l’he vist, però reconec que em pica la curiositat, tothom en parla molt bé. Abans, però, hi ha una llarga llista de pel·lis per veure! Encara no he vist Orígen i estic esperant amb candeletes Tron (és que sóc una friki) així que La red social s’haurà d’esperar a ser vista a la tele… o per Internet.
    De tota manera jo que sóc una declarada (infan? desfan? nofan? com es deu dir??) detractora de Facebook (ho sento, tant de control…) no sé si l’hauria de veure.

    Comentari per Reflexionem-hi | 26 Octubre 2010 | Resposta

  9. Estic d’acord Lu, el doblatge de la nòvia i el de la noia que s’enrotlla amb el Timberlake. Horrible!! Feia mal a les orelles!!

    Reflexionem-hi, jo tampoc soc gaire fan de facebook i per això no m’acabava de decidir, però s’ha de dir que com a pel·lícula és gairebè imprescindible. És una pel·lícula que val més la pena de forma que no pas de contingut.

    Comentari per Crític de cine | 26 Octubre 2010 | Resposta

  10. Vinga va, me la miraré, però no soc imparcial, ja fa temps que em vaig donar de baixa d’aquell “país” anomenat facebook. La vida és millor sense facebook.

    I respecte al doblatge, tinc l’esperança que cap el 2199 deixarem de mutilar pelis… abans ho dubto.

    Comentari per madebymiki | 26 Octubre 2010 | Resposta

    • Miki,la vida és millor sense facebook, i sense mòbils i tal…però jo ja no sé si podria sortir d’aquest país! un cop comences és molt dificil sortir-ne! no només per temes personals (els meus amics ja queden per facebook, me germana no en té i li dic jo les coses xd) sinó per contactes professionals!

      Comentari per Lu | 27 Octubre 2010 | Resposta


Deixa un comentari

