CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

MACHETE (Robert Rodríguez / Ethan Maniquis)

La pel·lícula basada en el fals tràiler que separava les dues parts d’aquell experiment anomenat “Grindhouse” (“Death proof” i “Planet Terror”) arriba a les grans pantalles amb força, però no amb gaire rebombori. Sembla ser que la història d’un mexicà, ex-agent federal, rebel·lat contra els polítics implacables en matèria d’immigració no ha cridat gaire l’atenció de la crítica i del públic. Alguns es queixen d’un argument fluix i uns altres d’escenes absurdes; i jo els pregunto: què us esperaveu??

Qui vagi a veure una pel·lícula de Rodríguez ja ha d’anar amb la mentalitat d’allò que es trobarà. Ningú el pot acusar de ser imprevisible. Les seves pel·lícules són previsbles 100% i la única sorpresa rau en els actors que hi van apareixent i en els seus personatges. Anar a veure una pel·lícula de Rodríguez significa relaxar la ment, desconnectar del món i gaudir i riure. Res més.

Malgrat això, no em puc estar de criticar la pel·lícula subjectivament. Per al meu gust, la pel·lícula es queda enrera en comparació amb “Planet terror”. El començament promet molta sang i acció, però el film perd força i s’estanca en diàlegs sobrants i en desenvolupar (innecessàriament) alguns personatges. Sort, però, dels petits gags que s’hi intercalen amb l’estona més light de la pel·lícula, per acabar amb una seqüència de lluita final al més pur estil Rodríguez. Ja era hora que algú li donés la oportunitat a Danny Trejo de protagonitzar un film (encara que amb la seva expressivitat limitada, és lògic que sigui un secundari constant) La resta del cast espectacular (Seagal, DeNiro, Savini, Jeff Fahey, Cheec Martin, Jessica Alba, Michelle Rodríguez, Lindsey Lohan i, com no, les nebodes de Rodríguez amb la seva parició fugaç i estelar) Com sempre, la banda sonora, immillorable, ens recorda els temps de “El mexicano” a càrrec de Chingon (que també ha particpat en algun film de Tarantino). Conclusió: molt bona recomanació per a passar una bona estona al cinema, especialment per a fans del Rodríguez més proper a “El mariachi” que a “Planet Terror” o, lògicament, allò anomenat “Spy kids”.

21 octubre 2010 - Posted by | acció | , , , , , , , ,

8 comentaris »

  1. Amb el Robert Rodríguez em passa com amb les pelis de James Bond, a partir de la tercera ja he perdut l’interes, tot em sembla massa igual. Tot i així li reconec la funció que tenen, distreure i fer passar una bona estona.

    Però si no hi ha res de nou, la deixaré passar de llarg…

    Comentari per madebymiki | 21 octubre 2010 | Respon

  2. Doncs jo m’ho vaig passar molt bé veient-la, la veritat. Estic amb tu: has d’anar al cinema i relaxar-te. Està molt mal feta, però crec que és voluntàriament. El regitzell d’actors i actrius que hi surten és brutal. Em va encantar l’escena de la piscina, amb el gran Danny Trejo, i la de l’església. I trobo que totes les dones que surten estan espectaculars. La Michelle Rodríguez fa el paper de la seva vida. Sang i fetge, humor i un tema actual-actual, com el de l’immigració. Bon post, Albert.

    Jo dimarts vaig anar a veure ‘La red social’ –no n’hi ha per tant– i avui intentaré anar a veure ‘Pa negre’. Salut!

    Comentari per jordicine | 21 octubre 2010 | Respon

  3. Miki, en part tens raó. És més del mateix. Però sempre em ve de gust passar una bona estona amb un pel·lícula de trets i diàlegs absurds.

    Jordi, tots sabem que al Rodríguez li encanten les pel·lis de sèrie B (o fins i tot “Z” amb “Planet Terror”) així que es fa difícil dir si està malamanet feta voluntàriament o no. jeje D’acord amb el que dius de les actrius. Tremendas!!!
    Jo no tenia gaires ganes de veure “La red social”, però vistes les crítiques segurament la veure. Ara, si he de triar una per anar a al cine em quedo amb “Pa negre”. Potser hi vaig avui, ja veurem. Sigui com sigui, espero la teva crítica.

    Comentari per Crític de cine | 21 octubre 2010 | Respon

  4. D’aquesta pel·lícula he sentit tan critiques bones com a entreteniment, com critiques dolentes de no ser tan robert rodriguez com creien (suposo que es el que dius, depen de quins films et fixes per comparar)

    Comentari per conjuntbuit | 21 octubre 2010 | Respon

    • És el que té Rodríguez, que ha fet pel·lícules molt diferents. Que cadascú trïi quines prefereix. Jo em quedo amb “Abierto hasta el amanecer”, sens dubte, la millor de Rodríguez.

      Comentari per Crític de cine | 21 octubre 2010 | Respon

  5. No he vist Machete encara. Si he vist “Planet Terror” i per passar l’estona està bé. Si Machete compleix aquest paper ja em sembla bé.

    No hi ha obres mestres del cinema cada setmana i hi ha directors i actors que aporten el que aporten, un són de crispetes i n’hi ha que de vegades són de traca i mocador, però això passa de tant en tant.

    De “Pa negre” he llegit molt bones crítiques.

    Comentari per Tomàs | 21 octubre 2010 | Respon

    • Com sempre dic, s’han d’escollir les pel·lícules segons el que busquem. Com molt bé dius, hi ha pel·lícules de tot tipus.
      Per cert, acabo de venir del cine de veure “Pa negre” (en català, per suposat), d’aquí poc penjaré la crítica.

      Comentari per Crític de cine | 21 octubre 2010 | Respon

  6. Em té encuriosit aquesta, però no m’atreveixo del tot a posar-hi massa esperances en ella. Ja veurem si mai em decideixo a veure-la.

    Comentari per caleglin | 21 octubre 2010 | Respon


Deixa un comentari

