A SERBIAN FILM (Srdjan Spasojevic)
Al llarg de la història del cinema s’han fet un seguit de pel·lícules que han remogut algunes consciències (les ultraconservadores amb “Brokeback Mountain”, les dels membres de la ANR amb “Bowling for Columbine”,…) i d’altres han aixecat vertaderes polèmiques com “La naranja mecánica” de Kubrick o “Kids” de Larry Clark. Però a Sitges s’ha presentat una pel·lícula tant escandalitzant, que deixa una de les millors obres de Kubrick a l’alçada de qualsevol producció Dysney. Es tracta de “A serbian film”, un film repulsiu a cada minut, no apte per a persones impressionables i/o amb dos dits de seny. La meva curiositat cinèfila m’ha portat a veure l’hora i tres quarts de duració del film amb un malestar constant al ventre.
La història: un ex-actor de pel·lícules porno rep una oferta milionaria per fer una última pel·lícula; al capdavant està un director pertorbat i depravat que obligarà al protagonista a realitzar tot tipus d’actes vexatoris, violents i perversos. Sexe i violència explícita, mostrada sense cap tipus de remordiments. En paraules de la organització del festival, “es permet la creació d’un nou gènere, el ‘newborn porn'”. La traducció d’aquest nou gènere seria ‘el porno del recent nascut’, suposo que no cal que continui explicant. Pel que es veu, força gent es va aixecar de la seva butaca a mitja projecció per abandonar aquest festival de fluids corporals varis. Lògic.
La única recomanació d’aquesta pel·lícula és per aquells que tinguin un estòmac preparat i la curiositat de saber fins on poden arribar els límits del cinema i, per què no dir-ho, de la ment i la perversió humana. Al meu parer, un film extralimitat en molts sentits. Crec, sincerament, que ha estat la primera pel·lícula, d’aquest impronunciable director, i la última, pel bé de tots. Per cert, em nego a penjar el tràiler en el blog, ja que podria ofendre a algunes persones; em limitaré a deixar-vos el link de la pàgina web del festival de Sitges on el podeu veure: “A serbian film“
Aguanta la pedrada, ‘newborn porn’ casi res!!, no , no hi aniré pas a veure-la.
És comparable a aftermath de Nacho Cerdà?, no se si la has vist, però és lo més bèstia que he aguantat mai.
Felicitats, has vist la peli polèmica per excel·lència, ja pots tornar a caseta amb orgull.
No la coneixia, però acabo de veure “Aftermath” i la veritat és que és força esgarrifosa tot i que no és comparable. Encara que si “Aftermath” no fos un curtmetratge i durés una hora més, nosé que serien capaços de fer. No m’ho vull imaginar.
Jo vaig veure la “extended version” més o menys 1:30m d’autòpsia i necrofília… soc massa gran per aquest cinema…
no tinc pas intenció d’anar-la a veure i menys amb el que dius!!!! hi ha massa pel.licules interessants ara en cartellera!
Buf Miki, quina estona de passa-ho malament!! Només he pogut trobar el curtmetratge. Com ja m’he fet una idea, no crec que soporti l’hora i mitja.
Tens raó Bargalloneta, hi han unes quantes pel·lis interessants per veure.
… sexe i violencia fins a ser repulsius?? Aquesta pel·lícula l’haurien de passar a les classes de sexualitat o tutoria de tercer d’ESO de molts instituts. A veure com acabarien (potser s’ho passarien bé i tot)
No crec que ningú s’ho passi bé veient com un negre viola un nadó acabat de sortir del ventre de sa mare mentre aquesta riu (perdó per ser tan explícit). no crec que sigui un bon exemple pels joves: molt sexe i cap condó!!
Jo, quan vaig veure el trailer ja en vaig tenir prou! No tinc cap necessitat de veure violacions a nadons, gràcies.
Que aporta això al cinema Provar fins on arriba la paciència i l’estomac de l’espectador??
En fi, al meu amic que la va anar a veure li va semblar Bambie, però ell veu snuff movies per anar a dormir!
Què m’heu d’explicar, si en a mi La Caputxeta Vermella ja em va semblar el súmmum de la violència. Aquella bèstia dolenta perseguint a tant bella i pura donzella!
Què haurà volgut demostrar el director d’aquesta pel•lícula? Què és el més bèstia de la professió? No crec que per ser original s’hagi de recórrer a aquesta mena de bestieses!
Pel que he llegit vol fer una analogia de la Sèrbia actual, així que fent un exercici d’imaginació, suposo que l’actor porno vingut a menys és Sèrbia i el sonat del director alguna mena de Tito/Milosevic o ves a saber, que el duu pel camí de… bé, del que es veu a la peli (potser la guerra dels balcans?). No ho sé, ja et dic que he deixat volar la imaginació, però no m’he atrevit ni a obrir el tràiler.
Tens raó amb la teva explicació. És la metàfora que vol reflectir el director, tot i que crec que s’extralimita una mica massa.
Home arqueòleg, què esperaves de “El niño del exorcista”? Jo també em faig la mateixa pregunta: fins on pot arribar el cinema??
Tomàs, la Caputxeta Vermella és una història molt bèstia (la original, no les versions ensucrades posteriors) però amb una explicació ben plantejada. Per al subconscient dels infants és prou pedagògica. Si t’interessa, et recomano el llibre de Bruno Bettelheim “Psicoanálisis de los cuentos de hadas”. Molt bo.
Segons he llegit, el director volia fer una metàfora sobre l’estat de Sèrbia. No sé si vol deixar clar que al llarg de la història els han donat (als serbis) per tots els forats possibles i els han fet patir tot l’imaginable. S’agrairia una explicació d’aquest tipus abans de veure la pel·lícula.
No m’he atrevit ni a mirar el tràiler, definitivament no tinc estòmac per a coses molt més suaus, com per a veure això!
Avui, dissabte 6 de novembre, acabo d’assebentar-me que la prohecció de “A serbian film” ha estat suspesa pel jutjat número 4 de San Sebastià com a “mesura cautelar”. Tot un acte de censura i de privació de la llibertat d’expressió.
Personalment, i tot i que la pel·lícula no em va agradar gens, menys m’agrada que es coarti d’aquesta manera una expressió artística que pot agradar més o menys, però que té tot el dret de ser exhibida al igual que els espectadors tenen tot el dret de veure-la o no.
Per més informació podeu veure el genial post de A txiflar sobre el tema: http://atxiflar.blogspot.com/2010/11/yo-quiero-ver-serbian-film.html