CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

FESTIVALS: SITGES 10

Avui dijous, dia 7 d’octubre, comença el Festival Internacional de Cinema de Sitges, caracteritzat per un dels festivals de cinema fantàstic i de terror amb més renom. Amb una infinitat de seccions, entre les que destaca la Secció Oficial, composada per 21 pel·lícules en competició. També cal fer una menció a la secció Midnight X-Trem, on s’hi recullen un munt de pel·lícules violentes, gores i terrorífiques de tots els països.

Cada any, el festival ret un homenatge a alguna pel·lícula, saga o director en particular. Enguany es celebren els 30 anys de l’estrena de “El resplandor”, la cinta d’Stanley Kubrick basada en el llibre d’Stephen King. ningú que hagi vist la pel·lícula podrà oblidar la cèlebre escena d’enpetit Danny passejant pels passadissos de l’hotel Overlook amb el seu tricicle fins topar amb el fantasma de les dues bessones. No només el cartell ens recorda el moment, sinó també l’anunci del certamen.

El Festival obre les portes amb l’estrena de “Los ojos de Julia”, film espanyol protagonitzat per Belén Rueda i celebrarà la cerimònia de clausura el dia 16 amb “Mother’s Day” del director de “Saw”. Durant els dies que duri el certamen, s’hi podran veure un bon grapat de pel·lícules, algunes ja molt esperades pels seguidors del gènere. Entre d’altres, el retorn de Jonh Carpenter amb “The Ward”; l'”esperat” remake de “Déjame entrar” i el nou film de Takeshi Kitano (sí, el de Humor Amarillo) “Outrage”. També s’hi faran passis especials de clàssics com “El resplandor” o “El exorcista”. L’últim dia de festival es projecta “Herois” en una sessió especial, pre-estrena de la pel·lícula que sortirà als cinemes el dia 22 d’octubre. També cal destacar la “Zombie Walk” la nit del dissabte 9; una gran rua de morts vivents pels carrers de la ciutat.

Com a fanàtic del gènere i seguidor del festival, a partir d’avui aniré comentant, cada dia, algunes (no moltes, que no dono per tant) de les projeccions més interessants del festival; des d’un film sobre vampirs rockers fins a l’història d’un pneumàtic assassí.

En aquest link podeu trobar el tràiler del festival: http://sitgesfilmfestival.com/cas/noticies/?id=1002994

Per qui vulgui més informació: http://sitgesfilmfestival.com/cat

7 octubre 2010 - Posted by | festival | , , ,

7 comentaris »

  1. Genial!!, esperarem les teves crítiques. Que gaudeixis molt del festival!!

    Comentari per madebymiki | 7 octubre 2010 | Respon

  2. Espero les teves crítiques!!! No sóc un gran seguidor del gènere, però El Resplandor em va semblar brillant; ja em diràs què tal el remake de Déjame entrar, que la pel·lícula sueca i la novel·la originals em van encantar…

    Salutacions!

    Comentari per Theo | 7 octubre 2010 | Respon

  3. No és un gènere que m’apassioni, però intentaré passar per Sitges perquè hi ha dos pelis que m’interesen molt. Totes dues orientals, clar. ‘Autoreiji’, del gran Kitano, -ja tinc les entrades- i ‘A women, a gun and a noodle sho’, de Zhang Yimou. Bon festival. T’aniré llegint.

    Comentari per jordicine | 7 octubre 2010 | Respon

  4. Ieee! Jo ja estic fent la maleta per desplaçar-me demà mateix cap al festival!

    M’he estat mirant el programa i per aquests dies m’han semblat interessants: “Kaboom”, “Carne de neón”, “Red white & blue”, “La casa muda”, “Confessions”, “Secuestrados” i “The Ward”. A veure si em dona temps a tot!!

    I atenció a la megafreakada d’enguany: “Ruber” un film protagonutzat per un pneumàtic amb poders telekinètiks! Pot ser molt xunga!

    APS! I imprescindible assistir a la Festa Zombiewalk Dissabte per la nit a la platja. És lo más!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 7 octubre 2010 | Respon

  5. Miki, a partir d’avui ja començaràs a tenir les primeres crítiques.

    Theo, jo també tinc ganes de veure la còpia “Déjame entrar”, la pel·li sueca em sembla de les millors de la història!!!

    jordicine, les dues pel·lícules que comentes no les tenia a la meva llista, les tindré en compte. Si les veus ja miraré la teva crítica.

    Arqueòleg, jo ja tinc les entrados per “secuestrados”, “The ward” i “Rubber”!!! Ai, que encara anirem a veure les mateixes pel·lis!!!

    Comentari per Crític de cine | 8 octubre 2010 | Respon

  6. Què el gaudiu molt i que ens pugueu explicar moltes coses interessants.

    Ja ens explicareu si el nivell general del festival va cap a munt o no.

    Alguna foto de la zombie walk tampoc estaria de més

    Comentari per trt2009 | 8 octubre 2010 | Respon

    • Jo no podré estar a la Zombie Walk, però segur que l’arqueòleg sí. i ja saps que ell farà la seva crònica.
      Sigui com sigui, us mantindrem informats.

      Comentari per Crític de cine | 8 octubre 2010 | Respon


Deixa un comentari

