CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

LA CAIXA KOVAK (Daniel Monzón)

L’any 2006 es presentava al festival de Sitges aquesta pel·lícula dirigida per Daniel Monzón (el director de “Celda 211“) i amb força bon resultat. La trama ens situa un escriptor de novel·les de ciència-ficció que viatja a Mallorca amb laseva dona, a la qual li demana matrimoni. Hores més tard, la dona es suïcida després de rebre una trucada telefònica. Al matí següent, la Silvia, una noia jove que viatjava en el mateix avió que l’escriptor, intenta suïcidar-se sense èxit. A partir d’aquest moment, els dos protagonistes s’ajuntaran per intentar desentrallar una espècie de complot que pretén demostrar que la realitat pot superar a la ficció.

Monzón signa un thriller molt interessant i ben filmat, amb bons plànols-seqüència, i amb un guió força bo que manté l’interés per la pel·lícula. Malauradament, aquest interés va minvant a mida que s’apropa el desenllaç del film, un desenllaç que no m’ha acabat de convéncer i del qual, crec, se’n podria haver tret força més suc. Interpretada molt correctament per Timothy Hutton i Lucia Jiménez, i amb el gran secundari David Kelly. Només hi han dos detallas que no m’han agradat gens de la pel·lícula. 1.- Com ja he comentat, l’acció transcorre a Mallorca i un dels passatges més importants té lloc a les mítiques “Coves del Drac”, a la pel·lícula, transformades innecessàriament, en les “Coves de l’infern”. 2.- Tot i tractar-se d’una pel·lícula espanyola, amb director i equip tècnic de casa, en l’argument té força rellevància que l’acció passi un 4 de juliol, que pel que es veu, a Mallorca aquell dia és festa i ningú treballa perquè tothom celebra el dia de la independència americana!!!

A part d’això, per qui sigui amant dels bons thrillers, tot i que es pugui sentir una mica decebut pel seu fluix final, li recomano aquesta pel·lícula plagada dels ingredients que ha de tenir un film d’aquest tipus.

Anuncis

5 Octubre 2010 - Posted by | thriller | , , , ,

9 comentaris »

  1. Si em demanessin l’opinió, diria que està bé, sense més.

    Imagino què qui n’entengui més de cinema podrà treure més suc, tot buscant i trobant referències i homenatges que el director fa als clàssic del gènere.

    Comentari per trt2009 | 5 Octubre 2010 | Resposta

  2. Jo la vaig veure a l’estrena del Fesival! Una idea molt bona, però patèticament resolta! EM quedo amb la cançó de la BSO

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 5 Octubre 2010 | Resposta

  3. jo la vaig començar a veure per la tele, però em vaig adormir!!!
    mala senyal?????

    Comentari per bargalloneta | 6 Octubre 2010 | Resposta

  4. Doncs jo (mira que en soc d’inculte), no sabia ni que existia aquesta peli, però davant de les crítiques casi que m’ho pensaré una mica…

    Comentari per madebymiki | 6 Octubre 2010 | Resposta

  5. TRT, no cal ser un expert en cinema per criticar una pel·lícula. Mira’m a mi.

    Arqueòleg, estic d’acord. La cançó la va composar Szomorú Vasárnap al 1933. Curiosament, el director Rolf Schübel va fer una pel·lícula al 1999 que girava al voltant de la mateixa cançó.

    Bargalloneta, jo a vegades m’he adormit veient bones pel·lícules per la tele. Sí és cert, que a vegades també és per manca d’interès. Si vols, ho pots comprovar. jeje

    Miki, no va ser una pel·lícula amb molta publicitat, així que és normal que no sigui gaire coneguda. Jo la coneixia, però no la vaig veure fins que me la vaig comprar diumenge passat amb el diari.

    Comentari per Crític de cine | 6 Octubre 2010 | Resposta

  6. Hola!

    Venia a tornar-te la visita i m’he trobat un blog molt més que interessant! Crec que el sovintejaré!. No he vist la pel·lícula que dius, però tinc una sensació semblant despreés de llegir la teva crítica a la que em deixà aquella adaptació, “La novena puerta”, que en Polanski va fer d’una novel·la acceptable d’en Pérez Reverte, “El club Dumas”, que si ve el principi apuntava bé, el final era força més ‘discret’ -per usar l’eufemisme operístic habitual… Gràcies, però, per parlar-ne!
    Salutacions

    Comentari per Theo | 6 Octubre 2010 | Resposta

    • Abans de res, gràcies.
      Tens raó, no hi havia pensat en “La novena puerta”. No he llegit el llibre i tot i que Polansky m’agrada molt i el Johnny Depp està força correcte, la pel·lícula perd força al final.
      Sigues benvingut, esperaré els teus comentaris.

      Comentari per Crític de cine | 6 Octubre 2010 | Resposta

  7. Hauré de fer un parèntesis del teu blog durant aquesta temporada terrorífica ja que no me les puc apuntar com a pendents ni les puc comentar 😉

    Comentari per aficionatsalssenders | 6 Octubre 2010 | Resposta

    • Ep, que “La caixa Kovak” no és de por; tot i que coneixent els teus gustos i la teva definició de por, no la podrias veure sola. El cicle del festival de Sitges començarà demà i durarà uns quants dies. Ja t’avisaré quan acabi. jeje

      Comentari per Crític de cine | 6 Octubre 2010 | Resposta


Deixa un comentari

