CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

VISITA A L’FNAC

Fa pocs dies vaig fer una de les meves nombroses visites a l’FNAC a veure les últimes novetats en DVD. Quan ja tenia a les mans “L.I.E”, “Crank”, “El último verano de la boyita” i “Infiltrados” (“Shutter Island” està a punt de sortir i ens hem de començar a ambientar amb l’Scorsese), vaig veure dues novetats de les grosses.

CANINO (Yorgos Lanthimos)

Aquesta pel·lícula grega ens explica la història d’una família formada pels pares i tres fills d’uns trenta anys, més o menys. La curisotat és que els fills mai han sortit de la seva casa, situada en un lloc allunyat de tot arreu, enganyats pels pares. Creient que l’exterior de la casa és un entorn hostil i perillós al qual només s’hi pot anar en cotxe (per això el pare és l’únic que surt) els fills viuen en un món creat pel seu pare i recolzat per la seva mare amb l’intenció de protegir-los de l’exterior.

En paraules del director, “el que pretenia fer una pel·lícula divertida, violenta i tràgica al mateix temps”. I així és. Mentre rius per una situació d’allò més surrealista penses en com de tràgica podria ser una existència així. Pel·lícula molt interessant visualment i amb grans moments com les relacions sexuals del fill gran, l’actuació surrealista dels fills als pares i la traducció instantànea que fa el pare als fills de la cançó “Fly me to the moon” de Sinatra (el seu avi segons els pares)

EL CONCIERTO (Radu Mihaileanu)

Divertida i emotiva pel·lícula sobre un conjunt de velles glòries que havien format part de la orquesta del Bolshoi russa trenta anys enrere i que ara té una segona oportunitat de demostrar el seu talent al teatre del Chatelet de París, tot desenterrant fantasmes del passat. Una pel·lícula un pél llarga però que enganxa des del començament. Amb una Mélanie Laurent (la vengativa Shoshanna de “Malditos Bastardos”) increïble i una escena final (El concert) emotiva i sublim. Molt i molt recomanable!!

10 setembre 2010 - Posted by | drama | , , ,

8 comentaris »

  1. Les dues em van agradar molt!!!
    La primera per impactant….manera estranya d’educar als fills, amb un final terrorífic…
    LA segona és tan emotiva que encara quan la recordo se’m posen els pèls de punta amb aquell final… preciosa.
    petons

    Comentari per bargalloneta | 10 setembre 2010 | Respon

  2. A veure si posen un FNAC a hospi!!!

    (tot i que no sé si aniria bé per la teva economia)

    me les apunto les dues a la megallista de les teves recomanacions en espera de veure-les…

    fan “In the loop” en VO dimarts 14, està bé?

    Comentari per aficionatsalssenders | 10 setembre 2010 | Respon

  3. Baraglloneta; a mi també se’m posen els péls de punta al final del Concierto. Fins i tot cau alguna llagrimeta. Genial!!

    Aficionats, com les tinc en DVD, quan vulguis podem fer una quedada per veure-les. In the loop és genial!!! Una mica liosa la primera vegada que la veus, ja que tracta de política anglesa i americana, i és complicat saber el càrrec de cadascú, però la ironia i l’humor negre que després la pel·lícula val la pena.
    El doblatge en castellà del tio més borde del film el fa el mateix que el Doctor House perquè és un personatge igual d’istriònic, mal parlat i, encara més borde que aquest.

    Comentari per Crític de cine | 11 setembre 2010 | Respon

  4. Definitivament he de començar a veure pelis a punta pala. El concierto em va cridar molt l’atenció en el seu dia, i l’altra la desconeixia, però sembla també interessant.

    Comentari per caleglin | 11 setembre 2010 | Respon

    • M’apunto les dues recomanacions. El vídeo de la primera no me la deixat veure (!?). El del concierto, i solament el que he vist en dos minuts ja m’ha enganxat.

      L’aïllament amb que els pares eduquen els fills a Canino, m’ha recordat (crec que era) El petit Buda de Bertolucci on durant una bona etapa de la seva vida solament la viu dins els murs del palau reial, sense contacte amb l’exterior, sense conèixer el dolor, les infermetats o qualsevol cosa que el podés pertorbar, fins que un dia surt i…

      Comentari per trt2009 | 12 setembre 2010 | Respon

  5. Canino es BRUTAL!! La vaig veure al passat Festival de Cinema de SItges i em va apassionar. Per cert, si t’agrada el cinema et recomano absolutament aquest festival!

    PD: vaig flipar al descobrir qui erets realment, al agregar-te al Facebú! No ho hauria dit MAI!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 12 setembre 2010 | Respon

  6. Bona pel·li el Petit Buda, la vaig veure ja fa temps i em va agradar molt. Sí és cert que hi han alguns paral·lelismes amb Canino, encara que aquesta última és més “divertida” i, alhora, cruel. Per cert, ja està solucionat el problema amb el vídeo. Merci per comentar-ho.

    Arqueòleg, pensava que ja sabies qui era fa temps!!! M’agradaria molt poder anar al festival de Sitges, però per qüestions de treball no hi vaig poder anar l’any passat i no sé si ho podré anar-hi aquest. Igualment, intento seguir les pel·lícules que més van cridar l’atenció. De l’any passat, a més de “moon” em va agradar molt “Accident happens” A veure que hi ha de bo aquest certamen. jo estic esperant el remake de “Déjame entrar” amb les urpes ben afilades.

    Comentari per Crític de cine | 12 setembre 2010 | Respon

  7. Potser prefereixo veure In the loop en català perquè en VO potser no entenc aquest humor negre irónic i encara em faig més embolic del que és.

    Comentari per aficionatsalssenders | 12 setembre 2010 | Respon


Deixa un comentari

