CINE FÒRUM

Blog dedicat a analitzar el seté art

BIG FISH (TIM BURTON)

Aquesta és per mi, de lluny, la meva pel·lícula preferida. Soc esquerrà; això vol dir que el meu hemisferi dret predomina per sobre de l’esquerra. Pel qui no ho sabeu, l’hemisferi dret és on s’hi allotja la imaginació entre d’altres cosses. En poques paraules, en teoria soc un ésser amb molta imaginació. I aquesta pel·lícula desborda imaginació per totes bandes.

L’argument és fantàstic; però la història de la vida d’Edward Bloom (Ewan McGregor de jove, Billy Crudup de gran) és una aventura sense fi, plagada de peripècies i moments emotius que no fan, sinó, arrencar un somriure a l’espectador. Una vida impossible i que, si més no, s’apropa més a la realitat del que ens pensem.

Però el mèrit no li dono a Tim Burton que, tot i manifestar una creativitat latent, no ha fet més que plasmar la novel·la homònima de Daniel Wallace. És cert que Tim Burton té aquesta capacitat de crear entorns angoixants i, alhora, preciosos; és la seva signatura. És fàcil saber quan una pel·lícula és d’aquest bon home. Només cal fixar-se en els arbres recargolats, els personatges pàlids i els cabells extravagants. Però a l’hora de crear bons guions, és molt bon amic del recurs d’adaptar novel·les (Big Fish n’és un cas, i l’encara no estrenada, Alicia en el País de les Meravelles) o fer remakes (el planeta dels simis o Swenney Todd) Això no vol dir, però, que no m’agradi cap d’aquestes pel·lícules, ja que a algunes les tinc en molta consideració (sigui el cas de Swenney Todd)

La música és un personatge més de les seves pel·lícules. Amant dels musicals (La núvia cadàver, Swenney Todd, una altra vegada, Charlie i la Fabrica de Chocolata,…), les eves bandes sonores són dignes d’estar en qualsevol col·lecció de discos. Aquest, és un film on queda palesa com una melodia, perfectament encaixada amb el ritme i la narració, pot dotar a aquesta d’una força emotiva capaç de poser els péls de punta.

Per cert, no es cansa de donar-li papers a la seva dona (Helena Bonham Carter) i, a més, maquillar-la de morta, bruixa o assassina psicòpata cuina-cadàvers??

En resum, la millor pel·lícula que he vist, per la seva estructura perfecta, per la seva història plena d’imaginació i màgia, per la seva música i pel final fantàstic i emotiu.

30 Octubre 2009 - Posted by | conte, drama, fantàstic | , , ,

10 comentaris »

  1. Realment és una de les millors pel·lícules que he vist durant molt de temps. Em va encantar el final i tota la trama em tenia despert malgrat les hores i l’estat etílic en que l’estava mirant. Si senyor, aqui Tim Burton s’ho va currar molt pq aconseguir que en dues hores i mitja estigui atent a tota la història que és narra té molt de mérit.

    Comentari per conjuntbuit | 31 Octubre 2009 | Respon

  2. Si t’ha agradat “Big Fish”, “La ciencia del sueño” de Michel Gondry també t’agradarà, n’estic segur.

    Comentari per madebymiki | 31 Octubre 2009 | Respon

    • la vaig veure i em va agradar en part. Potser perquè era de nit o jo estava molt espés, però em va costar una mica pillar-la. Em va agradar molt la forma de presnetar la història i la originialitat de la idea, però a vegades no entenia la relació dels protagonistes. Ara s’emstimen, ara s’odien, ara es tornen a estimar… Tot i així, la imaginació, com a Big Fish, és desbordant!!!
      Gràcies per la recomanació!!

      Comentari per Crític de cine | 31 Octubre 2009 | Respon

  3. Un film molt bó i que et deixa molt bon cos1 Una veritable oda al amor filial!
    I ambientada en un univers molt personal de Burton!

    Comentari per Arqueòleg Glamurós | 31 Octubre 2009 | Respon

  4. és una altra que tinc a la llista!!! a l’acadèmia d’anglès sempre la posen i a la meva jefa li mola molt, em fa molta curiositat veure-la…

    portes un ritme massa fernètic, no em dóna temps de llegir-te!!! i ni molt menys de veure les pelis… sort que crec que ja em posaràs al dia!

    Comentari per Laura | 1 Novembre 2009 | Respon

  5. tens raó amb això del ritme frenètic. Prometo frenar, però abans d’obrir el blog tenia masses coses al cap i l’havia de buidar. Ara que el començo a tenir buit, no faré posts tant sovint.
    I sí, no et preocupis, que et posaré al dia.

    Comentari per Crític de cine | 1 Novembre 2009 | Respon

  6. Ja la he vista!!! He pensat a la merda en allargar la llista!!! Joder, quanta plorera! i que guapo és l’actor! l’Ewan no, l’altre…

    suposo que tots tenim una vida emotiva i plena d’obstacles a superar, de noves proves, expriències i aventures… o com a mínim ho hauriem de veure així, perquè la vida és única, i totalment de percepció individual.

    qui no li posa una mica més de suc quan explica una anècdota? jejeje

    Comentari per Laura | 1 Novembre 2009 | Respon

    • clar que sí, no allarguis la llista i empapat de bon cinema. Les de por també les has de veure, eh…

      Comentari per Crític de cine | 4 Novembre 2009 | Respon

  7. Tinc un apartat de “grans pel·lícules” al meu bloc i cada cop que veig Big Fish penso que li he de dedicar una entrada…però és que és tan rebonica que no sé ni per on començar!! Per la narració desendreçada? Per l’evolució que fa el fill? Per la originalitat d’una ment com la de l’Edward (no es podia dir d’altra manera…)Bloom? No sé què té, però el primer cop que la vaig veure mitja hora més tard encara plorava!

    He estat donant una volta pel bloc, ja veus. Visca les etiquetes! He anat a parar al gènere que volia en un moment…un any després que ho publiquessis🙂

    Comentari per Reflexionem-hi | 13 Octubre 2010 | Respon

    • Sí que sorprén un comentari en un post antic, però gràcies igualment. A mi també em passa, cada cop que la veig ploro com una magdalena. És senzillament genial.

      Comentari per Crític de cine | 13 Octubre 2010 | Respon


Deixa un comentari

